نظر رئیس اتاق مشترک ایران و ویتنام به سازمان گسترش تجارت_خبرخوان

علی باقری
2 Min Read


به گزارش خبرخوان

سید مصطفی موسوی با گفتن این که افزایش گرایش نسل جوان، گسترش فرهنگ کافه‌نشینی و تحول سبک زندگی، قهوه را به یکی از کالاهای کلیدی در سبد مصرفی خانوارهای شهری ایران تبدیل کرده افزود: با وجود این رشد تقاضا، نبوده است تشکیل داخلی کافی و وابستگی به واردات، نیازمند بازنگری جدی در سیاست‌های تجاری این حوزه هستیم.

موسوی ویتنام را به‌گفتن دومین صادرکننده بزرگ قهوه جهان معارفه کرد که در سال ۲۰۲۴ با وجود افت حجم صادراتجهانی این محصول، قیمت صادرات خود را به بیشتر از ۵.۴ میلیارد دلار رسانده است.

وی پافشاری کرد: تنوع گونه‌های قهوه، قیمت رقابتی و توانایی بالای صادراتی ویتنام این سرزمین را به شریک راهبردی و هدفی مهم برای واردات قهوه خام و فرآوری‌شده تبدیل کرده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و ویتنام نظر داد سازمان گسترش تجارت ایران با رویکردی راهبردی عمل به تدوین سازوکار «سبد کالایی اختصاصی ویتنام» کند. این مطرح می‌تواند شامل کالاهایی همانند قهوه، چای و دیگر محصولات کشاورزی با پتانسیل بالا باشد که به تسهیل واردات موثر، ارتقاء امنیت زنجیره فراهم و تشکیل زمان‌های صادرات مجدد پشتیبانی خواهد کرد.

برخی از سازمان‌های غیردولتی با حمایتآمریکا به جستوجو انقلاب بودند_خبرخوان
ادامه مطلب
آخرین مطالب

وی تصریح کرد: بازار داخلی ایران به سمت مصرف قهوه سریع، فرآوری‌شده و تنوع برندها در حال پیشرفت است و همکاری با کشورهایی همانند ویتنام که زیرساخت و توانایی ملزوم در این حوزه را دارند می‌تواند مزیت رقابتی ایران در بازار منطقه را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

موسوی بر الزام تدوین سیاست‌های حمایتی، تسهیل روابط تجاری و تشکیل بسترهای مناسب برای وجود فعال قسمت خصوصی در این عرصه پافشاری کرد و او گفت: این عمل های می‌تواند آینده‌ای پایدار و هوشمندانه برای تجارت قهوه ایران رقم بزند.

آخرین وضعیت بازار خودرو / ریزش قیمت‌ها ادامه دارد
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی



منبع

Share This Article