به گزارش خبرخوان
محتوای تکراری در برخی از دستهها علتمیشد مخاطبان دیوار در بین آگهیهای یکسان و بیکیفیت سرگردان شوند و بهسختی بتوانند به گزینههای متنوعتر دسترسی اشکار کنند. برای مقابله با این اتفاق و با مقصد فراهم کردن فضایی منصفانه برای همهٔ کاربران، تیم «منفعت گیری منصفانه از دیوار» داخل عمل شد و مجموعهای از عمل های را در دستور کار قرار داد. اقداماتی که تبدیل منع ۶۶ هزار کاربر متخلف از ثبت آگهی رایگان و حذف ۶۱۵ هزار آگهی اسپم شده است.
تیم منفعت گیری منصفانه از دیوار اقداماتی همانند شناسایی و حذف مستمر آگهیهای تکراری با پشتیبانی هوشمصنوعی، بازبینی فرایندهای اعتراض و بازپرداخت هزینهها و این چنین اعمال محدودیتهای هوشمند برای کاربران متخلف را در دستور کار قرار داده است.
همزمان، فرایند اعتراض کاربران به ردشدن آگهیها و خواست بازپرداخت هزینه نیز بازبینی و بهروزرسانی شد تا جلوی هرگونه سوءاستفادهٔ مالی گرفته شود. بر همین مبنا، مواردی همانند تحول پیدرپی دستهبندی آگهی بهمنظور دورزدن محدودیتها یا هزینهها شناسایی و بهطور کامل مسدود شدند.
از دیگر فعالیتهای این تیم، طراحی سازوکارهای سختگیرانهتری برای کاربرانی که شائبهٔ تخلف در فعالیتشان وجود داشت، می بود. الزام قبول هویت با رمز یکبارمصرف (OTP) و محدودسازی یا حذف نمایش شماره تماس آگهیهای مشکوک از جمله این تدبیرها می بود. به حرف های دیوار، این رویکرد تأثیر محسوسی در افت حجم آگهیهای تکراری و اسپم داشت، بهاختصاصی در برخی دستهبندیهایی که پیشتر ناظر تعداد بالای اسپم بودند.
کوششهای تیم «منفعت گیری منصفانه» به بهبود کیفیت پلتفرم دیوار انجامیده است. یکی از با اهمیت ترین تغییرات، افت آگهیهای تکراری است که از نزدیک به ۲.۷ درصد در ابتدای فعالیت تیم به نزدیک ۱.۶ درصد رسیده است.
چندین مسیر سوءاستفاده از بازپرداخت هزینه (ریفاند) نیز شناسایی و مسدود شد. در این بین، ۶۶ هزار کاربر متخلف از امکان ثبت آگهی رایگان منع شدند و بیشتر از ۶۱۵ هزار آگهی اسپم از پلتفرم دیوار حذف گردید.
یقیناً تیم «منفعت گیری منصفانه دیوار» پافشاری دارد که مقابله با راه حلهای سوءاستفاده، فرایندی پویاست و به هوشیاری مداوم نیاز دارد.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار