به گزارش خبرخوان
فیسلیفت لندروور دیفندر ۲۰۲۶ در اروپا اراعه شد. آنچه این شاسیبلند ۴×۴ را دلنشین میکند ویژگی تازه آن نیست، بلکه پیشرانه پنجلیتری V8 سوپرشارژ قبلی در کنار پیشرانه V8 توئین توربوی تازه دیفندر اکتا فعلاً به حیات خود ادامه خواهد داد؛ به این علت هم چنان بریتانیا به زنده نگهداشتن موتور هشتسیلندر ادامه میدهد.
پیشرانه V8 سوپرشارژ یکی از قدیمیترین موتورهای حاضر در بازار است. جگوار اواسط دهه ۱۹۹۰ این پیشرانه را با نام AJ-V8 را تحت مالکیت فورد گسترش داد. نسخه ۵ لیتری سال ۲۰۰۹ اراعه شد و تا مدتی در تعداد بسیاری از مدلهای جگوار لندرور منفعت گیری شد اما باتوجهبه این که جگوار بهزودی تشکیل خودروهای بنزینی را کامل متوقف میکند و مدلهای رنجرور همه انها به یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ساخت بی ام و تجهیزخواهد شد، دیفندر به گمان زیاد آخرین خودروی است که به این موتور سوپرشارژ تجهیزخواهد می بود.
تغییرات جزئی لندروور دیفندر ۲۰۲۶
دیگر تغییرات دیفندر ۲۰۲۶ کاملاً جزئی است. از تغییرات بدنه میتوان به طراحی تازه چراغهای جلو، چراغهای مهشکن استاندارد، چراغهای عقب دودی، قطعات تزیینی تازه همراه رنگهای بدنه و مطرح چرخهای تازه اشاره کرد. داخل کابین، همهچیز تقریبا همانند قبل است، بهجز نمایشگر چندرسانهای ۱۳.۱ اینچی بهجای صفحهنمایش قدیمی ۱۱.۴ اینچی.

دیفندر از سیستم کروز کنترل تطبیقپذیر آفرود لندروور منفعت میبرد که خودکار شدت را مطابق مانع ها روبه رو تنظیم میکند. لندرور میگوید این سیستم رانندگی آفرود راحت و بدون دردسر را ممکن میکند. دیفندر ۱۳۰ سهردیفه به یک کمپرسور هوای داخلی برای بادکردن تایرها بعد از رانندگی آفرود تجهیزاست.
دیفندر ۲۰۲۶ اکنون در اروپا به فروش میرسد اما به گمان زیادً تا چند ماه آینده در ایالات متحده در دسترس قرار خواهد گرفت. اگرچه مقررات آلایندگی در آمریکا از دیگر کشورها زیاد سختگیرانه نیست، این موتور V8 سوپرشارژ تا زمان بسیاری در دسترس نخواهد می بود.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار