رشد خیره‌کننده رقیب گوگل؛ Perplexity ماه قبل ۷۸۰ میلیون خواست دریافت کرد_خبرخوان

علی باقری
3 Min Read


به گزارش خبرخوان

مدیرعامل Perplexity در اجلاس فناوری بلومبرگ خبرداد که این موتور جستجوی هوش مصنوعی در ماه مه ۷۸۰ میلیون خواست را پردازش کرده و با رشد ماهانه بیشتر از ۲۰ درصدی، در مسیر رسیدن به یک میلیارد جستجو در هفته است. وی این چنین فلسفه ساخت مرورگر تازه «Comet» را یک «سیستم‌عامل شناختی» برای تحول بنیادین تعامل انسان با اینترنت توصیف کرد.

بر پایه گزارش تک‌کرانچ، «آراویند سرینیواس» (Aravind Srinivas)، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Perplexity، در کنفرانس فناوری بلومبرگ آماری خیره‌کننده از رشد این پلتفرم اراعه داد. به حرف های وی، این موتور جستجوی هوشمند در ماه مه (اردیبهشت و خرداد) ۷۸۰ میلیون خواست (Query) را از کاربران خود دریافت کرده است و با نرخ رشد ماهانه بیشتر از ۲۰ درصد، به‌شدت درحال گسترش است.

سرینیواس با اشاره به این روال صعودی او گفت: «اگر بتوانیم این نرخ رشد را نگه داری کنیم، ظرف یک سال به انجام نزدیک به یک میلیارد جستجو در هفته خواهیم رسید. این پیشرفت بسیار است، چرا که ما در روز اول فعالیت خود در سال ۲۰۲۲ تنها ۳ هزار جستجو در روز داشتیم و اکنون این رقم به ۳۰ میلیون جستجو در روز رسیده است.»

 مدیرعامل Perplexity می‌گوید مرورگر این شرکت همه فعالیت‌های آنلاین کاربران را رهگیری می‌کند_خبرخوان
ادامه مطلب

رشد صعودی مقدار خواست کاربران از Perplexity

مدیرعامل پرپلکسیتی پافشاری کرد که قسمت بزرگی از امیدواری این شرکت برای تداوم این رشد، به مرورگر جدیدشان با نام Comet بستگی دارد. او گفت که مقصد از ساخت Comet، تحول نقش هوش مصنوعی از یک «جواب‌دهنده» به یک «عمل‌کننده» است.

«آراویند سرینیواس»، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت هوش مصنوعی Perplexity

به نظر سرینیواس، دستیابی به این مقصد نیازمند بازنگری کامل در مفهوم مرورگر و تشکیل یک سیستم هیبریدی است که محاسبات را به‌صورت یکپارچه بین دستگاه کاربر (کلاینت) و سرور تقسیم کند. او Comet را نه یک مرورگر دیگر در بین زیاد مرورگرها، بلکه یک سیستم‌عامل شناختی توصیف کرد:

«این سیستم همیشه و همه‌جا، برای کار و زندگی، در کنار شما خواهد می بود و مرور وب را برایتان انجام می‌دهد. ما دیگر در اینترنت فقطً «مرور» نمی‌کنیم، بلکه در آن «زندگی» می‌کنیم. یک هوش مصنوعی فعال و شخصی‌سازی‌شده باید همراه شما زندگی کند و به همین علت است که ما به یک مرورگر کاملاً تازه نیاز داریم.»

سرینیواس این چنین به قسمت تجاری این پروژه اشاره کرد و گفت که یکی از دلایل مهم ساخت یک مرورگر اختصاصی، امکان ردیابی فعالیت کاربران فراتر از اپلیکیشن پرپلکسیتی است. این قابلیت به شرکت اجازه می‌دهد تا بر پایه داده‌های کاربران، تبلیغات اختصاصی (Premium Ads) بفروشد؛ مدلی که به حرف های او، زیاد همانند به راهی است که گوگل برای تبدیل‌شدن به غول تبلیغاتی امروز طی کرد.

اولین فرود انسان بر روی ماه_خبرخوان
ادامه مطلب

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی

TAGGED:
Share This Article