به گزارش خبرخوان
اپل در کنفرانس WWDC 2025 ابزارهای متال ۴ و Game Porting Toolkit 3 را معارفه کرد که علتخواهد شد بازیها در پلتفرمهای این شرکت با وضوح بالاتر، نرخ فریم سریع تر و رهگیری پرتو بهبودیافته با مصرف منبع های کمتر اجرا شوند.
به گزارش اپل اینسایدر، هرچند که اپل زمانزمان بسیاری از کنفرانس تازه خود را به بازیها و ابزارهای گیمینگ تعلق نداد، اما جزئیات بیشتری درمورد APIهای بازی بهروز شده این شرکت درحال انتشار کردن است. برای مثال، ابزارهای متال ۴ و Game Porting Toolkit 3 بهروزرسانیهایی را دریافت کردهاند که گسترش و اجرای بازیها را آسانتر میکنند.
متال ۴ (Metal 4) یک API است که به گسترشدهندگان امکان میدهد رابطهای گرافیکی پیچیده یا بازیهایی با منفعت گیری از پردازشهای سطح پایین و کممصرفِ شتاب گرفته توسط سختافزار تشکیل کنند. این چنین Game Porting Toolkit 3 ابزاری است که امکان تست و انتقال بازیها از پلتفرمهای گسترش خارجی به پلتفرمهای اپل را برای گسترشدهندگان فراهم میکند. هر یک از این APIها به گسترشدهندگان پشتیبانی میکنند تا بازیهایی با کارکرد بهتر بسازند یا بهراحتی بازیهای خود را از پلتفرم ویندوز به مک پورت کنند.
بهروزرسانی صورتگرفته روی ابزار Game Porting Toolkit 3 برای پشتیبانی به گسترشدهندگان جهت فهمیدن بهتر نحوه اجرای بازیهایشان باتوجهبه ابزارهای گوناگون تمرکز دارد. برای مثال، ابزار Metal Performance Hud اکنون امکان شخصیسازی دارد. این چنین قابلیت نمایش اطلاعات روی صفحه به گسترشدهنده پشتیبانی میکند تصمیمات بهتری درمورد بهینهسازی بگیرد.
گسترشدهندگان این چنین میتوانند با منفعت گیری از قابلیت Mac Remote Developer Tools for Windows در چارچوب کاری جاری خود بازیهای مک را روی یک سیستم مک راه دور بسازند.
علاوهبراین، Game Porting Toolkit 3 از بافرهای پراکنده (Sparse Buffers)، بافتهای پراکنده (Sparse Textures)، نمایش کارکرد برای بازیهای ویندوز و حمایتآزمایشی از ابزارهای تازه MetalFX حمایتمیکند.
این چنین ابزار متال ۴ دارای چندین ویژگی تازه است که علتسادهسازی این API شده و به گسترشدهندگان پشتیبانی میکند تا با مصرف منبع های کمتر، بهراحتی به کارکرد بهینه روی تراشههای سیلیکون اپل برسند. حمایتاز یادگیری ماشینی نیز به آن افزوده شده و این چنین حمایتبومی از تنسورها در خود API و زبان سایهزنی (Shading Language) نیز یافت میشود.
در ادامه، سیستمهای MetalFX دو قابلیت تازه درونیابی فریم (Frame Interpolation) و افت نویز (Denoising) را نیز دریافت کردهاند که به اجرای روانتر بازیها با کیفیت گرافیکی بالاتر پشتیبانی میکنند. این چنین قابلیت Denoising در MetalFX امکان رهگیری پرتو و مسیر (Ray Tracing و Path Tracing) را بهصورت لحظهای در بازیهای پیشرفته فراهم میکند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار