به گزارش خبرخوان
ایران ماشین در بیستودومین نمایشگاه بینالمللی ماشین شیراز، مدل تازه تارا توربوشارژر را معارفه کرد. این ماشین از پاییز امسال، جانشین تارا اتوماتیک V4 معمولی با موتور TU5 پلاس میشود.
طراحی ظاهری تارا V4 تازه
از نظر ظاهری، تارا V4 نسبت به نسخههای قبلی تحول خاصی نکرده است و با همان طراحی آشنا اراعه شده. با اهمیت ترین تحول این مدل منفعت گیری از پیشرانه تازه EF7P-TC بهجای موتور TU5 پلاس است.
مشخصات فنی تارا توربوشارژر
موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژEF7P-TC که پیشازاین روی ریرا و دنا پلاس جوانان نصب شده می بود، توان ۱۶۰ اسببخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتنمتر تشکیل میکند. خروجی این پیشرانه را گیربکس ششسرعته اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میکند.
شتاب صفرتاصد این مدل نزدیک به ۹ ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اظهار شده است. وزن این سدان تازه نزدیک به ۱۳۰۵ کیلوگرم است.
امکانات ایمنی و رفاهی تارا V4 تازه
برخی از تجهیزات تارا V4 تازه استارت دکمهای، سنسور باز شدن درِ صندوق با حرکت پا، گرمکن صندلیهای جلو، صندلیهای برقی با تنظیم گودی کمر، ۴ کیسه هوا، کنترل پایداری، چراغهای عقب تازه و… است.
زمان اراعه تارا توربوشارژر
تارا V4 تازه از آبان ۱۴۰۴ در بازار اراعه خواهد شد. این ماشین از ۲۰ تا ۲۳ خرداد در نمایشگاه بینالمللی ماشین شیراز به نمایش درآمد.

اکنون ایرانماشین قیمت تارا اتوماتیک معمولی با موتور TU5 پلاس را ۹۱۲ میلیون تومان اظهار کرده است. انتظار داریم نسخه توربوشارژر با قیمتی بالاتر و نزدیک به یکمیلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تا یکمیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به بازار اراعه شود. تارا اتوماتیک توربوشارژر درصورت اراعه موفق و با قیمتی پایینتر از سدانهای چینی شبیه میتواند در بازار ایران خوش بدرخشد. خودروهایی همانند آریزو ۶ پرو، کیامسی J7 و ریسپکت پرایم تیپ ۲ از رقبای تارا توربوشارژر به شمار میروال.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار