لامبورگینی تمراریو GT3 به پیست‌های مسابقه می‌آید_خبرخوان

علی باقری
3 Min Read


به گزارش خبرخوان

تازه ترین سوپراسپرت لامبورگینی یعنی تمراریو GT3، قرار است تا رقبایش را در پیست‌های مسابقه به چالش بکشد. این ماشین دیگر پیشرانه پلاگین هیبریدی ندارد و به‌جای آن از موتور درون‌سوز منفعت گیری می‌کند. لامبورگینی تمراریو GT3 جایگزینی برای مدل موفق هوراکان GT3 محسوب می‌شود. این ماشین نخستین رقابت خود را در مسابقات ۱۲ ساعته سبرینگ در مارس ۲۰۲۶ توانایی خواهد کرد.

بدنه لامبورگینی تمراریو GT3 از جنس کامپوزیت کربن ساخته شده است. این بدنه به‌طور مشترک توسط قسمت مسابقه‌ای لامبورگینی و استودیو طراحی این شرکت گسترش یافته است. تمراریو GT3 شباهت‌های تعداد بسیاری به مدل جاده‌ای خود دارد اما پیشرفت‌های قابل‌توجهی در آیرودینامیک، پایداری و خنک‌کنندگی توانایی کرده است.

این ماشین بر پایه یک شاسی‌ آلومینیومی اصلاح‌شده با قاب فضایی ساخته شده است تا الزامات شرکت در مسابقات رانندگی را مراعات کند. این شاسی تحت عملیات سبک‌سازی و ساده‌سازی گسترده‌ای قرار گرفته است. براکت‌های هیبریدی آن که غیرضروری بودند، اکنون حذف شده‌اند. این چنین تغییراتی برای جایگزینی سریع قطعات صدمه دیده در پیست نیز روی این شاسی اعمال شده است.

ناسا تصویر شکل‌هایی شبیه به عنکبوت را از سطح مریخ به نمایش گذاشت
ادامه مطلب

سیستم تعلیق مسابقه‌ای تمراریو GT3 از پشتیبانی فنرهای شش جهته تازه منفعت می‌برد. این چنین عرض و فاصله محوری ماشین نسبت به مدل قبلی یعنی هوراکان GT3 Evo 2 زیاد تر شده است.

مشخصات فنی لامبورگینی تمراریو GT3

لامبورگینی تمراریو جی‌تی ۳ از موتور چهارلیتری V8 با توربوشارژرهای دوقلو نیرو می‌گیرد. این موتور شبیه نسخه جاده‌ای است اما در نسخه مسابقه‌ای اجزای پلاگین هیبریدی و موتور الکتریکی جلو حذف شده‌اند. این چنین تغییرات فرد دیگر نیز در این ماشین رخ داده است. توربوشارژرها کوچک‌تر شده‌اند و مخزن هواکش از نو طراحی شده است. اگزوز و واحد کالیبراسیون موتور نیز نسبت به نسخه جاده‌ای متفاوت می باشند.

سود هواوی در سه‌ماهه اول 2024 با افزایش 564 درصدی مواجه شد_خبرخوان
ادامه مطلب

همه این تغییرات علتشده‌اند تا موتور بتواند حداکثر کارکرد خود را در محدوده گسترده‌تری اراعه دهد. به‌علت تغییرات انجام شده و این چنین قوانین مسابقات، خروجی موتور V8 لامبورگینی تمراریو GT3 از ۷۸۹ اسب‌بخار در مدل جاده‌ای، به ۵۴۲ اسب‌بخار در مدل GT3 افت یافته است.

پیست مسابقه

لامبورگینی هم چنان درحال گسترش این ماشین است، خودرویی که باید جای خالی بزرگی را پر کند. «استفان وینکلمن»، مدیرعامل لامبورگینی، با اشاره به مدل تمراریو جی‌تی ۳، از مدل قبلی یعنی هوراکان GT3 Evo 2 تشکر کرد. هوراکان GT3 Evo 2 در دوران وجود خود در مسابقات، ۹۶ قهرمانی کسب کرد. این چنین بیشتر از ۲۰۰ دستگاه هوراکان GT3 Evo 2 در این زمان به فروش رسیدند.

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

اخبار تکنولوژی

این رزومه علتاستخدام یک برنامه‌نویس با حقوق 300 هزار دلار در گوگل شد_خبرخوان
ادامه مطلب

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی

Share This Article