به گزارش خبرخوان
به گزارش خبرنگار فرهنگی ، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در پی اراعه گزارش وزیر ارتباطات، خواستار حمایتعملی از سکوهای بومی فضای مجازی شد. وی با اشاره به مصوبه ۳۲ بندی شورای عالی فضای مجازی در این عرصه، او گفت: «متأسفانه سهم محتوای داخلی در اینترنت سرزمین زیاد پایین است و نزدیک به ۷۰ درصد مصرف اینترنت به محتوای خارجی تعلق دارد؛ این ضعف هم در حوزه فرهنگ و هم در حوزه اقتصاد برای سرزمین زیانبار است.»
قالیباف در ادامه گفت: «دولت موظف بوده خدمات عمومی را بر بستر سکوهای داخلی اراعه دهد که این عمل را انجام داده است؛ اکنون نوبت دیگر نهادها از جمله رسانه ملی است که ماموریت های خود را انجام بدهند.»
رئیس مجلس با پافشاری بر نقش کلیدی رسانه ملی در ترویج منفعت گیری از ظرفیتهای داخلی، اظهار داشت: «صداوسیما موظف است سکوهای داخلی را به طور رایگان تبلیغ کند. از همینجا به آقای جبلی رئیس سازمان صداوسیما تذکر میدهم که این مصوبه باید اجرا شود.»
اما امروز او گفتوگویی از برنا فیروزی، مدیرکل بازرگانی سازمان صداوسیما انتشار شد که به طوری عکس العمل به اظهارات روز قبل رئیس مجلس شورای اسلامی است. چرا که فیروزی از آمادگی رسانه ملی برای همکاری با مطلبرسانهای داخلی خبر داده و حرف های است: «در آییننامه تازه تعرفههای خدمات بازرگانی سال ۱۴۰۴، تعرفه تبلیغات برای مطلبرسانهای داخلی به تعرفه اختصاصی خدمات فرهنگی اصلاح شده است.»
او در او گفتوگویی که با خبرگزاری صداوسیما داشته، افزوده است: «در صورت خواست رسمی از سوی این مطلبرسانها، اداره کل تبلیغات بازرگانی آماده اراعه خدمات بر پایه آییننامه تازه و در چارچوب مصوبه شورای عالی فضای مجازی است. در سه سال قبل، همه شبکهها به منفعت گیری از مطلبرسانهای داخلی برای ربط با مخاطبان ملزم شدهاند و معارفه این سکوها در قالب برنامههای گوناگون، بهصورت رایگان و با ذکر نام و لوگو انجام شده است.»
فیروزی در آخر خاطرنشان کرده که: «صداوسیما ضمن پایبندی به اسناد بالادستی و تأکیدات مقام معظم رهبری در عرصه تحکیم تشکیل داخلی، آماده همکاری رسانهای با همه نهادهای اجرایی و قانونگذاری برای تحقق اهداف سیاستی سرزمین در فضای مجازی است.»
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع