به گزارش خبرخوان
گوگل از قابلیت هوش مصنوعی جدیدی برای تسهیل توانایی خرید آنلاین رونمایی کرد. این قابلیت یک حالت تازه در «AI Mode» است که با خلق عکس لباسهای کاملاً تازه بر پایه توصیفات شما، به یافتن محصولی که مورد نظر دارید، پشتیبانی میکند.
به گزارش ورج، قابلیت تازه گوگل که در پاییز امسال برای AI Mode در موتور جستجوی گوگل اراعه خواهد شد، یک ابزار دلنشین برای خرید لباس است. این ابزار به شما اجازه میدهد تا بهجای جستجوی یک محصول خاص، ایده ذهنی خود را توصیف کنید.
برای مثال شما در تکه جستجو تایپ میکنید: «یک لباس سبز برای مهمانی در باغ». هوش مصنوعی بهجای نمایش محصولات حاضر، چندین عکس کاملاً تازه و غیرواقعی از لباسهایی با سبکهای گوناگون که با توصیف شما مطابقت دارند، خلق میکند. بعد از این که شما نزدیکترین عکس به ایده ذهنی خود را انتخاب کردید، گوگل با منفعت گیری از فناوری تطبیق بصری، محصولات واقعی و شبیه را از فروشگاههای آنلاین برای خرید به شما نمایش میدهد.
قابلیت هوش مصنوعی گوگل برای خرید لباس
علاوهبر قابلیت تازه AI Mode، گوگل بعد از یک دوره آزمایشی سرانجام قابلیت «پرو مجازی» (Virtual Try-On) خود را به طور عمومی در آمریکا و در قسمتهای جستجو، گوگل شاپینگ و نتایج تصاویر اراعه کرد. تا پیشازاین، پرو مجازی گوگل لباسها را بر روی مدلهایی با اندامهای گوناگون نمایش میداد. اما اکنون، شما میتوانید لباسها را بر تن خودتان ببینید:
- بر روی یک محصول لباس کلیک و گزینه «امتحان کردن» (Try it on) را انتخاب کنید.
- یک عکس همهقد از خودتان آپلود کنید.
- هوش مصنوعی گوگل در چند ثانیه، عکس لباس را بر روی بدن شما مونتاژ میکند و به شما مشخص می کند که آن لباس چطور بر تن شما به نظر خواهد رسید.

این فناوری که بر پایه مدلهای هوش مصنوعی مولد گسترش یافته، به کاربران اجازه میدهد تا با مطمعن بیشتری خرید کنند. این قابلیت این چنین با اپلیکیشن آزمایشی دیگر گوگل به نام Doppl که امکان ساخت ویدیوهای پرو مجازی را فراهم میکند، در ربط است.
در کنار این دو قابلیت، گوگل سیستم هشدار قیمت خود را نیز هوشمندتر کرده است. کاربران اکنون میتوانند علاوهبر محصول، رنگ، سایز و قیمت دقیق مورد نظر خود را نیز اشکار کنند و به محض این که محصولی با همه این مشخصات در هر فروشگاهی در سطح وب حاضر شد، از طریق اعلان مطلع شوند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار