به گزارش خبرخوان
یکی از سؤالات دلنشین برای هر رانندهای این است که کشیدن ترمز دستی در شدت بالا چه بلایی سر ماشین میآورد؟ در قبل که اکثر خودروها به ترمز دستی مکانیکی تجهیزبودند، کشیدن آن در شدت بالا علتمیشد تا چرخهای عقب ماشین قفل شوند. اکنون که خودروهای تازه از ترمز پارک برقی منفعت میبرند، حالت تا حدودی متفاوت است. سیستم ترمز پارک برقی بهطور مستقیم توسط کامپیوتر ماشین مدیریت میشود و فعالسازی آن تحت نظارت نرمافزارهای گوناگون قرار دارد.
آزمون ترمز پارک برقی توسط پلیسهای آلمانی
خوشبختانه این سوال تنها برای کاربران ایرانی نقل نیست. هفته قبل، دو افسر پلیس در آلمان تصمیم گرفتند منفعت گیری از ترمز پارک الکترونیکی میانه حرکت ماشین را آزمایش کنند. خودروی آنها به شدت و بهصورت کنترلشده متوقف شد و این دو انها گفتند که بعد از کشیدن ترمز پارک، هر چهار ترمز و ترمز ضدقفل فعال شدند.
آزمایش در دنیای واقعی با شدت بالا
چندین یوتوبر در طول سالها آزمایشهای شبیهی انجام دادهاند. سال قبل، کانال روسی Garage 54 ترمز پارک الکترونیکی چندین خودروی تازه چینی و این چنین یک بی ام و سری ۵ را درحال حرکت آزمایش کرد.
همه انها کارکرد تقریباً خوبی داشتند، اما توقف سری ۵ زمان بیشتری طول کشید، چون ABS را دچار نکرد. در سال ۲۰۱۹، «کلیتوس مکفارلند» آزمایش شبیهی را با کوروت C7 خودش انجام داد که در آنجا هم ماشین بهطور ایمن و کنترلشده متوقف شد.
علت اهمیت این نوشته چیست؟
در دنیای واقعی، احتمالا علت خاصی برای کشیدن ترمز پارک برقی وجود نداشته باشد. اما افسران پلیس آلمان در یک سناریو نشان خواهند داد که اگر راننده خوابش ببرد یا دچار یک حادثه پزشکی همانند دعوا قلبی شود، سرنشین میتواند به وسیله ترمز پارک الکترونیکی ماشین را متوقف کند.

اگر خودروی شما دارای ترمز دستی قدیمی باشد، اوضاع به این خوبی پیش نخواهد رفت. به گمان زیادً کشیدن ترمز دستی چرخهای عقب را قفل میکند و در نتیجه ترمز ضدقفل دچار نخواهد شد.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
