به گزارش خبرخوان
در چند زمان تازه ناظر این بودیم که سلبریتیها عروسکهای مخملی لبوبو (Labubu) را از کیفهای گرانقیمت خود آویزان میکردند و کمکم این عروسکها به یک اتفاق فرهنگی و تجاری عظیم تبدیل شدند. اکنون، گزارش مالی تازه شرکت چینی پاپ مارت (Pop Mart)، سازنده این عروسکها، ابعاد واقعی این پیروزی خیرهکننده را نشان داده است: این شرکت در شش ماه اول سال ۲۰۲۵ بیشتر از عروسکهای نمادین آمریکایی همانند باربی و هاتویلز فروش داشته است و درآمد آن به یک میلیارد دلار نزدیک میشود.
بر پایه گزارش مالی نیمه اول سال ۲۰۲۵، درآمد کلی شرکت پاپ مارت نسبت به سال قبل ۲۰۴ درصد و سود خالص آن ۳۶۲ درصد افزایش یافته است. اما ستاره مهم این گزارش، فرانچایز «هیولاها» (The Monsters) است که شخصیت مهم آن لبوبو است. این مجموعه که توسط هنرمند چینی-هلندی، «کیسینگ لونگ» (Kasing Lung)، طراحی شده، به تنهایی درآمدی بالغ بر ۴.۸۱ میلیارد یوان (۶۷۰ میلیون دلار) را برای این شرکت به ارمغان آورده است که نشاندهنده رشد باورنکردنی ۶۶۸ درصدی نسبت به زمان شبیه در سال قبل میلادی است.
برای فهمیدن بهتر مقیاس این پیروزی، کافی است بدانیم که در همین دوره، شرکت متل (Mattel) از فروش عروسکهای باربی ۳۷۴ میلیون دلار و از فروش محصولات هاتویلز ۶۲۶ میلیون دلار درآمد داشته است. این اعداد نشان خواهند داد که لبوبو توانسته است غولهای صنعت اسباببازی آمریکا را پشت سر بگذارد.
فروش خیرهکننده لبوبو در سال ۲۰۲۵
عامل مهم این پیروزی جهانی، خط تشکیل جاکلیدیهای وینیلی-مخملی این شرکت بوده است. این محصول بی همتا که نرمی عروسکهای پارچهای را با جزئیات دقیق چهره فیگورها ترکیب میکند، به یک اکسسوری محبوب تبدیل شده است. بعد از آنکه سلبریتیهایی همانند «ریانا»، «لیدی گاگا» و «کیم کارداشیان» با این جاکلیدیها دیده شدند، یک موج عظیم در شبکههای اجتماعی به راه افتاد که علتشد این محصولات در همهجا به فروش برسند.
اما این همه ماجرا نیست. پاپ مارت با یک استراتژی هوشمندانه، اراعه این محصولات را به طور به عمد محدود نگه داشته است. این افتاراعه، شوق و تقاضا را به شدت افزایش داده و علتایجاد یک بازار سیاه پررونق شده است که در آن برخی از مدلهای لبوبو با قیمتهایی زیاد بالاتر از قیمت مهم خرید وفروش خواهد شد.

در کنار اینها، پاپ مارت به شدت درحال گسترش وجود بینالمللی خود است. تا ژوئن ۲۰۲۵، بیشتر از ۴۰ درصد از درآمد این شرکت از خارج از چین فراهم شده و بازار آمریکا با رشد شگفتانگیز بیشتر از ۱۱۰۰ درصدی، به سریعترین منطقه درحال رشد این شرکت تبدیل شده است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
