[ad_1]
به گزارش خبرخوان
آیپد ایر در سالهای تازه با کملطفی اپل روبه رو بوده و به همین علت، از محبوبیت چندانی هم در نزد کاربران برخوردار نیست؛ اما احتمالا اپل بتواند با تشکیل تغییراتی کوچک در آن، رویه چندساله خود را درهمشکند.
آیا فیس آیدی میتواند آیپد ایر تازه را از یکنواختی بیرون بکشد؟
اپل در سال ۲۰۲۰ با رونمایی از چهارمین نسل آیپد ایر، عمل به بازطراحی این محصول کرد که وقتی، تبلت بسیار محبوبی در بازار بهشمار میرفت و با فروش بالا، سهم بسیاری از بازار تبلت را به خود تعلق داده می بود. متاسفانه از آن زمان تا به امروز، تغییرات چندان محسوسی را در این مدل ناظر نبودهایم؛ درحالیکه دیگر اعضای خانواده تبلتهای اپل، به شکل مدام ناظر بهبودها و امکانات تازه سختافزاری بودهاند. موارد حرف های شده، علتکاهش محبوبیت سری ایر بودهاند و قیمت خرید آن را در روبه رو آیپد معمولی با برچسب قیمت ۳۴۹ دلار، پایین آوردند.
خبرگزاری بلومبرگ اخیراً ادعا کرده است که اپل در بهار بعدی، عمل به معارفه نسل تازه آیپد ایر خواهد کرد و به گمان زیادً در کنار آن، ناظر رونمایی از محصولات فرد دیگر همانند یک آیپد اقتصادی، آیفون 17e و مدل تازه استودیو دیسپلی نیز خواهیم می بود. گزارشهای غیررسمی اشاره دارند که به گمان زیادً تراشه M4 راه خود را به آیپد ایر تازه باز خواهد کرد و احتمالا ویژگیهای سختافزاری و نرمافزاری بیشتری هم به لطف آن در دسترس قرار بگیرند.
اگرچه از اراعه فناوری فیسآیدی روی محصولات اپل، ۸ سال میگذرد و حتی ارزانترین آیفون هم اکنون به آن تجهیزاست؛ اما این قابلیت در سری تبلتهای اپل هم چنان محدود به آیپد پرو باقی مانده و دیگر مدلها از آن نصیب ماندهاند. به گزارش رسانه 9to5Mac، افزودن قابلیت فیسآیدی به آیپد ایر تازه، میتواند برگ برندهای برای اپل باشد و بتواند استقبال زیاد تر از سوی خریداران را به ارمغان آورد. نویسنده رسانه مذکور باور دارد که عمیقتر شدن شکاف بین امکانات آیپد پرو و ایر، بستر را برای اراعه فیسآیدی در تبلت تازه اپل فراهم ساخته؛ درحالیکه این چنین تصمیمی در نسلهای قبل میتوانست روی فروش مدل پرو تاثیرگذار باشد.
برای فهمیدن علت عدم اراعه فیسآیدی در نسلهای قبل، باید دقت داشت که در قبل آیپد پرو تنها در برخی ویژگیها همانند نمایشگر ۱۲۰ هرتز و پردازنده سریع تر در کنار قابلیت فیسآیدی با مدل ایر تفاوت داشت؛ در نتیجه هرگونه شباهت زیاد تر بین این دو دستگاه میتوانست توجیه پرداخت ۲۰۰ دلار اضافه برای مدل پرو را از بین ببرد. اما اکنون مدل پرو به امکانات گسترش یافتهتر در بدنه نازکتر همانند نمایشگر OLED، مجیک کیبورد پرمیوم و پوشش خاص نمایشگر تجهیزشده و افزودن فیسآیدی به مدل ایر، تاثییر کمتری روی فروش آن خواهد داشت. ناگفته نماند که قیمت پایه دو مدل هم اکنون ۴۰۰ دلار اختلاف دارد و عملاً به دو کلاس متفاوت با کاربردهای ناهمسان، تقسیم شدهاند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار 
[ad_2]
