موتور هیبریدی نوآورانه رنو و جیلی می‌تواند با گاز مایع و نفت سفید کار کند_خبرخوان

علی باقری
4 Min Read


به گزارش خبرخوان

تازه ترین نوآوری در دنیای ماشین از رومانی سر بلند کرده است. شرکت هورس تکنولوژی (Horse Technologies) که حاصل اندوخته‌گذاری مشترک رنو و جیلی است، موفق به تشکیل موتور هیبریدی جدیدی شده است که می‌تواند با گاز مایع کار کند. موتور هیبریدی تازه رنو و جیلی علاوه‌بر گاز مایع، قابلیت کار کردن با بنزین معمولی و نفت سفید را نیز دارد. این موتور از نوع سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژر است و به گمان زیادً ناظر به‌‌کارگیری آن در نسل تازه خودروهای داچیا خواهیم می بود.

منفعت‌وری قابل‌دقت در موتور هیبریدی تازه رنو

پیشرانه درون‌سوز تازه رنو از سیستم هیبریدی خفیف مبتنی‌بر استارت ژنراتور ۴۸ ولتی تسمه‌ای و مبدل DC به DC منفعت می‌برد. این دو قسمت در یکدیگر ادغام شده‌اند و گشتاور اضافه را زمان شتاب‌گیری ماشین فراهم می‌آورند. به حرف های رنو، این کار علتمی‌شود تا مصرف سوخت و این چنین مقدار انتشار کردن کربن‌ دی‌اکسید افت یابد.

موتور هیبریدی تازه رنو می‌تواند حداکثر ۱۳۸ اسب‌بخار قوت در ۵۵۰۰ دوربردقیقه و ۲۳۰ نیوتن‌متر از ۲۱۰۰ دوربردقیقه تشکیل کند. هنگامی که از گاز مایع یا LPG به‌گفتن سوخت منفعت گیری کنید، مقدار انتشار کردن کربن‌دی‌اکسید نزدیک به ۹ درصد در قیاس با سوخت بنزین افت خواهد یافت.

سیستم سوخت LPG به‌طور کامل از نو طراحی شده است. این سیستم به سامانه تزریق مستقیم سوخت، بخارساز الکترونیکی برای کنترل دقیق فشرده‌سازی و این چنین قطعات مکانیکی تحکیم‌شده تجهیزاست. مخزن LPG ماشین نیز درون محفظه لاستیک زاپاس قرار می‌گیرد، به این علت فضای صندوق عقب در خودروهای آتی رنو و داچیا بدون تحول باقی می‌همانند.

موتور تازه هیبریدی رنو و جیلی با کد HR12 LPG شناخته می‌شود. این موتور توسط تیم‌های مهندسی رنو در رومانی گسترش یافته است و با استاندارد یورو ۶ تطابق دارد. یقیناً این پیشرانه می‌تواند الزامات استاندارد یورو ۷ را نیز در آینده برآورده کند. این موتور در کارخانه هورس واقع در شهر میووینی رومانی به تشکیل خواهد رسید. این کارخانه ظرفیت تشکیل ۴۵۰ هزار موتور در سال را دارد.

دستاورد بزرگ رنو و جیلی

اکنون هیچ موتور هیبریدی فرد دیگر در مقیاس زیاد وجود ندارد که از سوخت گاز مایع منفعت گیری کند. دیگر موتورهای هیبریدی گازسوز از سیستم تزریق غیرمستقیم منفعت گیری می‌کنند که کارایی گاز مایع را در قیاس با بنزین افت خواهند داد.

پیشرانه گازسوز

موتور HR12 LPG رنو و جیلی یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود، چرا که سه مزیت با یکدیگر در این موتور ترکیب شده‌اند. این پیشرانه فناوری‌های تزریق مستقیم و سیستم هیبریدی خفیف را به‌صورت هم‌زمان اراعه می‌دهد و در مقیاس گسترده تشکیل می‌شود. این سه مزیت در کنار هم علتخواهد شد تا نسل آتی خودروهای داچیا و رنو قوت بیشتری اراعه دهند و درعین‌حال سوخت کمتری مصرف کنند و گازهای گلخانه‌ای کمتری را در جو انتشار نمایند.

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی

Share This Article