[ad_1]
به گزارش خبرخوان
گوگل رسماً خبرداد که قابلیت «حالت هوش مصنوعی» (AI Mode) را در سرویس جستجوی خود برای بیشتر از ۲۰۰ سرزمین و با حمایتاز ۳۵ زبان تازه، از جمله زبان فارسی، اراعه میکند. اما این قابلیت انگارً کم کم در دسترس کاربران قرار میگیرد.
بر پایه اظهار رسمی گوگل، زبان فارسی یکی از ۳۵ زبان جدیدی است که به سرویس AI Mode اضافه شده است. گوگل پافشاری کرده که مدل هوش مصنوعی آن میتواند ظرافتهای زبانهای محلی را فهمیدن کند. بااینحال، در زمان نگارش این نوشته، بازدیدها مشخص می کند که AI Mode تا این مدت برای جستجوها به زبان فارسی فعال نشده است. علاوهبراین، با وجود این که این قابلیت در بیشتر از ۲۰۰ سرزمین و منطقه اراعه شده، ایران در فهرست کشورهای پشتیبانیشده قرار ندارد و دسترسی به این سرویس با آیپی ایران ممکن نیست.
قابلیت AI Mode با حمایتاز زبان فارسی
AI Mode یک چتبات پیشرفته است که مستقیماً در داخل صفحه جستجوی گوگل قرار دارد. این قابلیت که برپایه مدل جمینای گوگل ساختهشده، فراتر از قابلیت AI Overviews عمل میکند.
هنگامی یک سوال پیچیده را در این حالت میسوال کرد، هوش مصنوعی به جای نمایش لیستی از لینکها، سوال شما را به چند زیرمجموعه تقسیم و برای هر کدام در وب جستجو میکند. سپس با ترکیب و تحلیل اطلاعات به دست آمده از منبع های گوناگون، یک جواب جامع و کامل را بهصورت خلاصه مستقیماً به شما اراعه میدهد. میتوانید با پرسیدن سؤالات تکمیلی، مکالمه را نیز ادامه بدهد.
یقیناً هنگامی که گوگل AI Mode را معارفه کرد، کارشناسان این قضیه را نقل کردند که آیا این قابلیت برای وبسایتها زیان ندارد؟ جواب به این سوال پیچیده است. از یک سو، حالت هوش مصنوعی توانایی جستجو را برای کاربران سریع تر و کارآمدتر میکند. اما از نظر دیگر، ناشران آنلاین دلواپس افت ترافیک وبسایتهای خود می باشند.
یک مطالعه نشان داده است که هنگامی کاربران با یک خلاصه تشکیلشده توسط هوش مصنوعی در بالای صفحه نتایج مواجه خواهد شد، گمان این که بر روی لینکهای وبسایتها کلیک کنند، بهطور قابل توجهی افت مییابد. این نوشته میتواند مدل کسبوکار تعداد بسیاری از وبسایتهایی را که بر پایه ترافیک ورودی از گوگل بنا شدهاند، با قضیهای جدی روبه رو کند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
[ad_2]
