دبیر کمیسیون آموزش مجلس خواستار تعیین تکلیف حالت چهار هزار دانشجوی مطلب نور بین‌الملل شد_خبرخوان

علی باقری
2 Min Read

[ad_1]
به گزارش خبرخوان

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان،  فاطمه جراره  نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در پی دریافت گزارش‌ها و خواست‌های متعدد از سوی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه مطلب نور واحد بین‌الملل، در مکاتبه‌ای رسمی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بر الزام تعیین تکلیف سریع حالت این دانشجویان پافشاری کرد.

جراره در این نامه با اشاره به این که نزدیک به چهار هزار نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ورودی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به طور قانونی و بر پایه فراخوان رسمی دانشگاه مطلب نور جذب شده‌اند، اظهار داشت: این دانشجویان همه مرحله های ثبت‌نام، انتخاب واحد، وجود در کلاس‌ها، شرکت در آزمون‌ها، اراعه آخر‌نامه و دریافت تأییدیه صلاحیت عمومی از سازمان سنجش را طی کرده‌اند و حتی شهریه‌های ثابت و متغیر خود را به‌صورت کامل پرداخت کرده‌اند، اما به‌علت برخی تخلفات اداری و مدیریتی در قبل، صدور مدارک تحصیلی آنان متوقف شده است.

او گفت: بر پایه مستندات حاضر، تخلفات صورت‌گرفته مربوط به دوره مدیریت قبل دانشگاه مطلب نور بوده و دانشجویان نقشی در آن نداشته‌اند؛ به این علت ملزوم است وزارت علوم در چارچوب قانون و با رویکرد عدل‌محور، نسبت به از بین بردن مشکل این دانشجویان و تعیین حالت تحصیلی و مدارک آنان تصمیم‌گیری کند.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس این چنین تصریح کرد: تداوم این حالت جهت صدمه به مطمعن عمومی و تشکیل نارضایتی در بین دانشجویان و خانواده‌های آنان شده و برخلاف سیاست‌های وزارت علوم در جهت گسترش عدل آموزشی است انتظار می‌رود وزارت علوم ضمن بازدید دقیق نوشته، راهکاری اجرایی برای احقاق حقوق این دانشجویان اراعه دهد.

فاطمه جراره در آخر بر لزوم جواب‌گویی دانشگاه مطلب نور و دستگاه‌های ذی‌ربط پافشاری کرده و خواستار اراعه گزارش مکتوب از سوی وزیر علوم به کمیسیون آموزش مجلس درمورد روال پیگیری و تصمیمات اتخاذشده در این عرصه شد.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی

[ad_2]

منبع

Share This Article