به گزارش خبرخوان
مهدی طارمی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بعد از ناکامی روبه رو ازبکستان از هراس برخی بازیکنان برای زدن پنالتی انتقاد کرد و او گفت سختی روانی روی تیم ملی بسیاری است.
، مهدی طارمی کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بعد از دیدار روبه رو ازبکستان در فینال تورنمنت العین، از هراس برخی بازیکنان در زدن ضربات پنالتی به شدت انتقاد کرد و او گفت: در این بازیها مقصد مهم ما کسب توانایی و شناسایی نقاط ضعف است، نه نتیجه نهایی مسابقه.
او گفت: بازی با تیمهای بزرگ قبل از جام جهانی الزامی است، حتی اگر ناکامی بخوریم مهم نیست. باید یاد بگیریم که در شرایط سختی بالا هم مطمعن به نفس داشته باشیم، چون همین تواناییها پایه کارکرد ما در رقابتهای جهانی خواهد می بود.
طارمی با اشاره به ناآمادگی ذهنی برخی بازیکنان او گفت: هنگامی ده نفر در زمین ایستادهاند و هیچکس حاضر به زدن پنالتی نیست چه باید کرد؟ آیا بازیکنی که روبه رو ازبکستان از زدن پنالتی میترسد، میتواند در جام جهانی و روبه رو تیمهای بزرگ تصمیمگیر باشد؟ این ذهنیت باید اصلاح شود.
وی درمورد تمرینات پیش از بازی فینال نیز اظهار داشت: ما تمرین پنالتی انجام دادیم، گلرهای بزرگی همانند بیرانوند و حسینی دروازه را نگه داری میکردند. از ۵۰ ضربه تنها ۴ یا ۵ ضربه را توانستند بگیرند. میلاد محمدی هم در تمرین هر سه پنالتیاش را با پیروزی تبدیل به گل کرد، نشاندهنده مطمعن به نفس بالاست که باید در بازیها هم دیده شود.
کاپیتان تیم ملی این چنین سختی فضای مجازی را عاملی مؤثر در تضعیف روحیه بازیکنان دانست و تصریح کرد: نمیگویم بازیکنان از فضای مجازی دور شوند، اما باید کنترل ذهنی و مدیریت روانی داشته باشند. اگر در بازی دوستانه روبه رو ازبکستان جرئت نکنند پنالتی بزنند، بعد کجا باید هراس خود را کنار بگذارند؟
وی پافشاری کرد: انتقاد از بازیکنان طبیعی است و باید پذیرفته شود، اما هراس از قضاوت رسانهها و کاربران علتکاهش کارکرد میشود. بازیکن جوان امکان پذیر نادرست کند، اما بازیکن باتجربه باید پیشقدم باشد و شجاعت نشان دهد.
طارمی در آخر او گفت با وجود کارکرد خوب تیم در قسمتهایی از بازی، نتیجه تنها در برنده شدن معنی اشکار میکند. اگر قرار باشد تحت سختی فضای مجازی از عملهای حیاتی همانند پنالتی زدن پرهیز شود، پیشرفت ممکن نخواهد می بود. فوتبال بدون جسارت فقط در تئوری رشد میکند، نه در زمین بازی.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع
