ترکیب تکنولوژی فراری و هوش تسلا در یک ماشین؛ دیپال L06 رونمایی شد_خبرخوان

علی باقری
3 Min Read


به گزارش خبرخوان

برند دیپال زیرمجموعه چانگان، از تازه ترین سدان برقی خود با نام L06 رونمایی کرد. چانگان دیپال L06 ترکیبی از فناوری‌های فراری و هوشمندی تسلا را اراعه می‌دهد. این سدان ویژگی‌هایی دارد که طبق معمولً در سوپراسپرت‌های گران‌قیمت یافت خواهد شد.

فناوری مشترک با فراری و کوروت در سیستم تعلیق

دیپال مدعی است که سدان L06، نخستین ماشین تشکیل زیاد چینی است که از سیستم تعلیق مگنتورئولوژیکی (Magnetorheological) منفعت می‌برد. پشتیبانی فنرهای این ماشین حاوی مایعی با ذرات آهن می باشند که توسط یک میدان مغناطیسی کنترل خواهد شد. این فناوری امکان تحول لحظه‌ای و مداوم مقدار نرمی و سفتی سیستم تعلیق را فراهم می‌کند.

سیستم تعلیق مگنتورئولوژیکی در ابتدا توسط قسمت دلفی در جنرال موتورز گسترش یافت. این سیستم تعلیق در خودروهای کادیلاک و فراری، شورولت کوروت و برخی نسخه‌های فورد موستانگ مشاهده شده است. با خرید سهام قسمت دلفی جنرال موتورز توسط گروه چینی BWI، این سیستم در اختیار چانگان و پولستار قرار گرفت. چانگان ادعا می‌کند که با تکیه بر این سیستم تعلیق، در تست گوزن به شدت ۸۵.۶ کیلومتربرساعت دست یافته و پورشه ۹۱۱ را ناکامی داده است.

مشخصات فنی و پیشرانه

دیپال L06 در دو نسخه همه الکتریکی و برد افزا (EREV) اراعه می‌شود. نسخه برقی دیفرانسیل عقب است. در این نسخه یک موتور الکتریکی با ۲۶۸ اسب‌بخار قوت و ۲۹۰ نیوتن‌متر روی محور عقب ماشین قرار گرفته است. شتاب صفرتاصد این مدل بسته به تیپ، بین ۵.۹ تا ۶.۲ ثانیه برآورد می‌شود. نسخه الکتریکی از باتری‌های لیتیوم – آهن – فسفات (LFP) ساخت شرکت CATL منفعت می‌برد. دو پک ۵۶ و ۶۸ کیلووات ساعتی برای این نسخه در دسترس می باشند.

کابین

نسخه بردافزا یا EREV به یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری برای شارژ باتری و پک باتری کوچک‌تر ۲۸ کیلووات ساعتی تجهیزاست. برد همه برقی این نسخه ۲۴۰ کیلومتر خواهد می بود.

هوش مصنوعی و رانندگی خودکار برای رقابت با تسلا

دیپال در قسمت نرم‌افزاری نیز ادعاهای بزرگی دارد. این ماشین به سیستم دیپال AD مکس تجهیزاست که چانگان ادعا دارد رقیب مستقیم سیستم خودران تسلا است. سخت‌افزار سیستم دیپال AD مکس از ترکیب ۱۱ دوربین، ۱۲ سنسور اولتراسونیک، ۳ رادار موج میلی‌متر و یک لیدار راه اندازی شده است. دیپال می‌گوید این سیستم به قابلیت رومینگ خودران شهری تجهیزاست که با نقشه‌برداری از خیابان‌های شهر، از مسیریاب‌های تلفن همراه دقیق‌تر عمل می‌کند. پلتفرم‌های نصب شده روی خودروهای دیپال، در نسخه‌های آتی مزدا 6e نیز مورد منفعت گیری قرار خواهند گرفت.

لیدار

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی

TAGGED:
Share This Article