به گزارش خبرخوان
۱۸ سال بعد از اراعه فیات ۵۰۰، بالاخره خودروساز ایتالیایی تغییراتی اساسی در این ماشین تشکیل کرد. نسل تازه فیات ۵۰۰ با پیشرانه قوی هیبریدی و گیربکس دندهای اراعه خواهد شد. این نسل از پلتفرم مدل همه الکتریکی یعنی فیات 500e منفعت میبرد. ظاهر این ماشین نیز بهروزرسانی شده است.
تمرکز بر رانندگی شهری در فیات ۵۰۰ هیبریدی
در قلب فیات ۵۰۰ تازه، همان ساختار آشنای اسبق با تغییراتی جزئی مشاهده میشود. موتور سه سیلندر یک لیتری بنزینی این ماشین اکنون به سیستم هیبریدی خفیف با باتری ۱۲ ولتی تجهیزشده است. حداکثر خروجی این پیشرانه، ۶۴ اسببخار قوت است. گیربکس شش سرعته دستی نیز نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند.
شتاب صفرتاصد نسخه هاچبک سقف فلزی ۱۶.۲ ثانیه اظهار شده است. نسخه کانورتیبل با سقف جمعشونده نیز شتاب صفرتاصد ۱۷.۳ ثانیه دارد. حداکثر شدت قابل دستیابی با این ماشین نیز ۱۵۴ کیلومتربرساعت خواهد می بود. با وجود شتاب و کشش ضعیف، فیات ۵۰۰ یکی از بهترین گزینهها برای تردد شهری در اروپا به حساب میآید. مصرف سوخت ترکیبی این ماشین ۴.۴ لیتر در صد کیلومتر است که رقم مناسبی به نظر میرسد.
خداحافظی با پلتفرم ۱۸ ساله
پلتفرم قدیمی فیات ۵۰۰ که نزدیک به ۱۷ سال قدمت داشت، دیگر با استانداردهای سختگیرانه و تازه اتحادیه اروپا سازگار نبوده است. درنتیجه فیات تصمیم گرفت تا پلتفرم یک ماشین برقی را برای نصب موتور بنزینی از نو مهندسی کند. فیات این عمل را «مقرونبهصرفهترین راهحل» نامیده است.
تحول استراتژیک در تشکیل و نجات کارخانه میرافیوری
تشکیل فیات ۵۰۰ هیبریدی تازه از کارخانه تیچی در لهستان، به کارخانه مشهور میرافیوری در تورین ایتالیا منتقل خواهد شد. این کارخانه محل تشکیل فیات 500e می بود. «اولیویه فرانسوا»، مدیرعامل فیات، خبرداد که این تصمیمی برای افزایش منفعتوری کارخانه ایتالیا گرفته شده است.

با دقت به کندی فروش مدلهای الکتریکی، خطوط تشکیل این کارخانه چندین دفعه متوقف شده می بود. اکنون تشکیل نسخه پرفروش هیبریدی در کنار نسخه برقی، ضمانتکننده تداوم کار کارخانه است. فیات پیشبینی کرده است که سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه از نسل تازه و هیبریدی مدل ۵۰۰ به تشکیل برسد.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
