به گزارش خبرخوان
مرسدس GLC که در سال ۲۰۲۲ دستخوش یک فیسلیفت اساسی شد، درحال آماده شدن برای یک بهروزرسانی بیندورهای است. پرفروشترین مدل مرسدس در سراسر جهان، در نسخه فیسلیفت از چراغهای تازه با الگوی ستارهای که در CLA معارفه شد، منفعت خواهد برد.
مثالهای اولیه GLC اصلاحشده تا این مدت چراغهای عقب با گرافیک ستارهای ندارند. خودروهای آزمایشی در هر دو نسخه شاسیبلند و کوپه دیده شدهاند و استتار در جلو متمرکز شده است، جایی که چراغهای اصلاحشده، جلوپنجره بازطراحیشده و سپر تازه مشهود می باشند. این چنین انتظار میرود کابین این مدل بهروزرسانی شود.
یقیناً این گمان هم وجود دارد که GLC تازه از نمای جلو شبیه با GLC EQ که در نمایشگاه بینالمللی ماشین آلمان ۲۰۲۵ نمایش داده شد، منفعت گیری کند یا عناصری از آن را قرض بگیرد.
انتظار میرود فیسلیفت GLC از نسل بعدی سیستم چندرسانهای MBUX، شامل سیستمعامل مرسدس بنز برخوردار شود. CLA به یک کیلومترشمار ۱۰.۲۵ اینچی و یک نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی تجهیزاست و یک نمایشگر ۱۴ اینچی اختیاری برای سرنشین اراعه میدهد. GLC اکنون از نسل سوم MBUX منفعت گیری میکند که ادغام مسیریابی فراگیر MBUX و دستیار پارک MB. DRIVE را محتمل میکند.
مشخصات فنی نسل تازه مرسدس GLC چیست؟
رسانههای آلمانی گزارش خواهند داد که تشکیل نسخههای AMG از مدل GLC قرار است در سال ۲۰۲۶ متوقف شود. انتظار میرود جانشین آنها به موتور ششسیلندر خطی هیبریدی، شبیه C 43 و C 63 تجهیزباشد. «ماتیاس گایزن»، عضو هیئتمدیره قسمت فروش و بازاریابی، منفعت گیری از موتورهای ششسیلندر در مدلهای آینده AMG ازجمله C کلاس و GLC را قبول کرده است.
تا این مدت اشکار نیست که آیا موتور ششسیلندر خطی M256 بهگفتن یک پیشرانه پلاگین هیبریدی با فناوری ۴۸ ولتی ترکیب خواهد شد یا خیر. این موتور پیش از این در مدلهایی همانند GT 43 ،CLE 53 و E 53 HYBRID منفعت گیری شده است. انتظار میرود نسخههای معمولی GLC هم چنان از موتورهای چهارسیلندر با سیستمهای پلاگین هیبریدی یا ۴۸ ولتی برخوردار باشند.

در آلمان، GLC 300 de 4MATIC اکنون کارآمدترین نسخه از GLC است. این مدل پلاگین هیبریدی با موتور ۲ لیتری توربودیزل و سیستم همهچرخ محرک، ۰.۴۵ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف میکند و باتری ۲۳.۴ کیلووات ساعتی آن برد برقی ۱۱۷ کیلومتر را اراعه میدهد.
قرار است پیشرانههای حاضر با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ تطبیق داده شوند. مرسدس بهتازگی گزارشهایی مبنیبر خرید موتورهای B48 بیامو برای نصب در خودروهای پلاگین هیبریدی آینده خودش را تکذیب کرد. «مارکوس شفر»، مدیر ارشد فناوری، اظهار داشت که خانواده موتورهای FAME مرسدس بنز برای سازگاری با یورو ۷ طراحی شدهاند.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
