بهنظر میرسد که محبوبیت تلفنهای پیکسل گوگل در بازار ژاپن با افزایش بسیارای مواجه شده است. این محصولات در این سرزمین آسیایی رشد خیرهکننده ۵۲۷ درصدی را از نظر سهم بازار توانایی کردهاند.
به نقل از IDC، پیکسلها در بازار ژاپن به پیشرفت فروش خود ادامه خواهند داد. رقم های سهماهه آخر سال ۲۰۲۳ مشخص می کند که سهم بازار تلفنهای این برند در قیاس با بازه شبیه سال قبل (۲۰۲۲)، ۵۲۷ درصد رشد داشته است. در واقع، گوگل تنها برند تلفنهای هوشمند بوده که در این سهماهه رشد کرده است.
این کارکرد برای گوگل کافی نبوده است تا جایگاه دوم مقدار فروش سالانه ۲۰۲۲ در ژاپن را تصاحب کند و با اختلاف ناچیز از شارپ ناکامی خورد. بااینحال هم چنان توانست سهم عمدهای از بازار را در اختیار بگیرد و از ۱.۵ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۰.۷ درصد در سال ۲۰۲۳ برسد. رتبه اول هم با ۵۱.۹ درصد در اختیار اپل است.
دلایل افزایش فروش تلفنهای پیکسل در ژاپن
تحقیقات Counterpoint، رشد پیکسل در سهماهه اول ۲۰۲۳ در بازار ژاپن را بهعلت اراعه زیاد تر تلفنهای این برند توسط ۳ اپراتور ژاپنی میداند. علاوهبراین، این شرکت خاطرنشان کرده است که خروج چند برند تلفن همراه در ژاپن، به رشد فروش برند پیکسل پشتیبانی بسیاری کرده است.
به این علت ترکیبی از اراعه گستردهتر تلفنهای پیکسل، افت فروش برندهای دیگر بهعلت خروج از بازار و اراعه پیکسل 8a در آینده، علترشد فروش این برند شده است.
باید چشم به راه ماند و دید که آیا این افزایش فروش ادامهدار خواهد می بود یا این که فقط یک رشد مختصرزمان است. در هر صورت، اگر گوگل میخواهد تلفنهای بیشتری بفروشد، باید شدت و مقدار اراعه تلفنهای پیکسل را در کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، بالاتر ببرد.
منبع