خلبانان خواهان مهاجرت، متقاضی گواهینامه پایه یک شدند/ تور اروپایی ها برای رانندگان پایه یک ایران

علی باقری
4 Min Read


رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری اظهار داشت: امروز با افرادی تحصیل کرده و حتی خلبان مواجه هستیم که به دنبال دریافت گواهینامه رانندگی پایه یک هستند تا بتوانند مهاجرت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، مهاجرت اقدامی بین المللی از سوی مردم یک کشور به کشور مقصد که در آن بومی محسوب نمی‌شوند و شهروند آن جا نیستند، می‌باشد.

هدف از مهاجرت، سکونت و اقامت در کشور مقصد به ویژه اقامت دائم و اخذ شهروندی آن کشور و همچنین اشتغال به کار به عنوان کارگر مهاجر یا به طور موقت به عنوان کارگر خارجی است.

آخرین مطالب
«بچه زرنگ» میزبان کودکان کم‌برخوردار شد
ادامه مطلب

کامیون

اهمیت راننده‌های پایه برای سیستم حمل‌ونقل هر کشوری بسیار بالا است. راننده پایه یک می‌توانند خدماتی مانند جمع‌کردن زباله، آتش‌نشانی، ساخت‌وساز، حمل‌ونقل مسافر و دیگر فعالیت‌ها را ارائه دهند.

به‌علاوه راننده‌ها می‌توانند محصولات کشاورزی، غلات، مواد غذایی، کالاهای مصرفی و آنچه که در روز احتیاج دارند را بین شهرها حمل کنند. 

کامیون

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

 

احمدرضا عامری رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری با بیان بر اینکه در حال حاضر ریسک سرمایه گذاری در حمل و نقل بسیار بالا است، گفت: بیشتر از این که فعالان به دنبال سرمایه گذاری در حمل و نقل باشند به دنبال فرار از این بخش هستند چراکه حمایتی وجود ندارد به همین دلیل، تعداد ناوگان فعال در یک سال از ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به حدود ۶ هزار دستگاه رسیده‌است.      

متولی واردات تجهیزات پزشکی نیستیم
ادامه مطلب

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری با اشاره به افزایش درخواست رانندگان پایه یک برای مهاجرت، تاکید کرد: در حال حاضر برخی از کشورها به رانندگان در بخش حمل و نقل باری هم اقامت و هم حقوق چند هزار دلار پرداخت می‌کند و ما امروز با افرادی تحصیل کرده و حتی خلبان مواجه هستیم که به دنبال دریافت گواهینامه رانندگی پایه یک هستند تا بتوانند از این طریق به آن کشورها مهاجرت کنند. آن کسی که گواهینامه پایه یک داشته باشد می‌تواند راننده اتوبوس و کامیون باشد و فرصت مهاجرت دارد.   

526122_588

بر اساس این گزارش، کمبود کامیون‌ها و راننده و به تبع آن مهاجرت راننده پایه یک در سطح جهانی گسترش می‌یابد. همان‌طور که در ایالات متحده، حمل‌کنندگان اروپایی نیز به دلیل کمبود رانندگان، افزایش دستمزدها و هزینه‌های سوخت و ظرفیت ناکافی با چالش‌های حمل‌ونقل مواجه هستند.

جاده چالوس و آزادراه تهران_شمال یک طرفه شد
ادامه مطلب

اما کمبود رانندگان در اروپا در بازارهای کلیدی نیز وجود دارد. یک گزارش منتشر شده در سال گذشته ادعا کرد که کمبود راننده در سراسر اروپا در مجموع به ۱۵۰۰۰۰ موقعیت پر نشده رسیده است و شش کشور بریتانیا، آلمان، فرانسه، دانمارک، سوئد و نروژ دارای ۱۲۷۵۰۰ راننده هستند.

شهر+کامیون

سوئد، مانند بسیاری از صنایع حمل‌ونقل، نیاز به رانندگان حرفه‌ای را تجربه می‌کرد. درصد زنان راننده در این کشور بسیار کم و در حدود ۲ درصد برآورد شده است. با کامیون‌های کوچک‌تر، مسیرهای کوتاه‌تر و زمان بیشتر در خانه، این شغل باید برای مردان و زنان جذاب‌تر باشد.

انتهای پیام/






آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

Share This Article