مردم از تلویزیون سریال های باکیفیت می خواهند_خبرخوان

علی باقری
15 Min Read


به گزارش خبرخوان

به گزارش ، معاون سیما و جمعی از مدیران شبکه‌های تلویزیون با وجود دوساعته در امور ربط با مخاطبان اداره‌کل روابط‌عمومی (۱۶۲) از نزدیک با تماشاگران تلویزیون سخن انها گفتند و به نزدیک به ۲۶۰ مطلب مردمی‌ جواب دادند.

 محسن برمهانی معاون سیما توانایی حضورش در ۱۶۲ را مثبت برسی کرد و در این‌باره او گفت: نخستین‌بار می بود که توانستم بی‌واسطه با مخاطبان سیما سخن بگویید کنم. واقعاً توانایی ارزشمندی می بود و امیدوارم این عمل های بیشتر از این تداوم اشکار کند.

وی با اشاره به این که تماس‌های تلفنی بسیاری را با مضامین متفاوت، در دو ساعت پاسخگویی ازسوی مردم دریافت کرده است، افزود: همکاران ما در واحد امور ربط با مخاطبان به‌طور هفتگی، نظرات و مطلب‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند و گزارش آن را در اختیار مدیران سیما قرار خواهند داد که قطعاً مورداستفاده برنامه‌سازان و سیاست‌گذاری‌های سازمان صداوسیما قرار می‌گیرد.

برمهانی در ادامه پافشاری کرد: اما توانایی او مباحثه با مخاطبان، نه‌تنها برای مردم، بلکه برای مدیران هم دلنشین است؛ مخاطب در لحظه جواب سوال‌هایش را دریافت می‌کند و بین مدیران سیما و مردم گفتمان مستقیمی‌شکل می‌گیرد که در برنامه‌سازی و آرایش رسانه‌ای به ما پشتیبانی می‌کند تا دقت و دقت بیشتری در برنامه‌سازی داشته باشیم و مطابق سلیقه تماشاگر و نیازهایش تشکیل محتوا کنیم.

معاون سیما ضمن گفتن این که برخی مخاطبان از این که می‌توانند به‌ شکل مستقیم با مدیران سیما سخن بگویید کنند ابزار رضایت می‌کردند، اظهار کرد: تشکیل این چنین فرصتی ماموریت رسانه ملی است. مسئله دلنشین‌دقت این که مخاطبان نکاتی را به ما تذکر می‌دادند که پیش‌تر ازسوی رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص اداره رسانه ملی و برنامه‌سازی نقل شده می بود. از این منظر، فهمیدن مدیران رسانه از مطالبات مردم و این که چه مقدار به دستورات فرمانده میدان خودمان نزدیکیم، اهمیت تعداد بسیاری دارد. قرار است دیگر مدیران سیما از قسمت‌های دیگر نیز در هفته‌های آتی به واحد امور ربط با مخاطبان همراه شوند و ازطریق تماس تلفنی مستقیم، نقطه‌نظرات مردم را دریافت کنند. مخاطب تلویزیون می‌خواهد در زمان کوتاهی که وجود دارد، همه مواردی را که در ذهنش وجود دارد، نقل کند. همین زمان مختصر هم برای مدیران هم برای مخاطبان قطعاً تعیین‌کننده است.

جزئیات برنامه های تبلیغاتی 2 نامزد انتخابات در تلویزیون_خبرخوان
ادامه مطلب

مخاطبان خواهان مجموعه‌های نمایشی باکیفیت

برمهانی با اشاره به سپاس مخاطبان از جریان تازه سریال‌سازی در تلویزیون هم او گفت: این نظرات مشخص می کند که بینندگان رسانه ملی خواهان مجموعه‌های نمایشی باکیفیت‌اند. یقیناً سریال‌سازی از تشکیل تا روی آنتن رفتن، دو تا سه سالی زمان ملزوم دارد و اگر تولیدات سیما در دوره تحول رسانه ملی جهت رضایت مردم شده، علتخوشحالی ماست.

وی درمورد نظر مخاطبان درمورد کیفیت آثار کودک و نوجوان در سیما نیز فرمود: مخاطب تلویزیون در حوزه کودک و نوجوان می‌خواهد فرزندش را مدیریت کند و طبیعتاً به‌جستوجو تولیدات باکیفیت و سالم در سیماست. یکی از مخاطبان که پدربزرگ می بود و نوه کوچکی هم داشت، در تماس تلفنی، از نگرانی خودش حول محتواهایی که کودکان و نوجوانان ازطریق تلفن‌های همراه دریافت می‌کنند و مناسب سن آن‌ها نیست و با سبک زندگی خانوادگی ما مغایرت دارد، سخن می‌او گفت. این اظهارات مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

برمهانی با پافشاری بر این که مراقبت از محتوای مورداستفاده کودکان و نوجوانان در انواع رسانه‌های در دسترس آن‌ها مهم است گفت: در این چنین شرایطی، سیمای جمهوری اسلامی ایران باید کیفیت آثار مخصوص گروه سنی کودک و نوجوان را بالاتر ببرد.

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

طیف گسترده نظرات مردمی

در بخشی دیگر سلیم غفوری، قائم‌مقام معاون سیما با گفتن این که امروز به‌ اتفاق جمعی از همکاران در ۱۶۲ وجود یافتیم و نظرات مردم را درمورد برنامه‌های گوناگون شنیدیم، اظهار کرد: طیف نظرات مردمی گسترده می بود؛ از سپاس برای برخی برنامه‌ها گرفته تا انتقاد به برنامه‌ها، پخش مطلب‌های بازرگانی و پیشنهادهایی برای بهبود کیفی آنتن. همه اینها باید دسته‌بندی و تک‌به‌تک رسیدگی شوند.

پخش یک فیلم اختصاصی همزمان با اظهار آخر داعش_خبرخوان
ادامه مطلب

او گفت: تلویزیون برای مخاطب برنامه می‌سازد و تلاش می‌کند رضایتش را جلب کند. قطعاً اگر نظرات مردمی را به‌شکل مستقیم و مستمر دریافت کنیم، به آن چیزی که خواسته مردم است، نزدیک‌تر می‌شویم.

مردم صداوسیما را دانشگاه می‌بینند

در ادامه مهدی نقویان، رئیس مرکز سیمافیلم نیز با گفتن این که برایم دلنشین می بود نگاه مردم تا این اندازه در برسی برنامه‌ها و مجموعه‌های نمایشی تلویزیون، دقیق و صحیح است، اظهار کرد: بعضاً حس می‌کردم یک منتقد پشت خط تلفن است و یک کارشناس در حال نظر دادن است. مردم در نوشته سبک زندگی و روابط خانوادگی زیاد دغدغه‌ داشتند. پخش منظم مجموعه‌های نمایشی خواست دیگر مردم می بود. چند تماس دلنشین هم ازسوی برخی علاقه‌مندان به دنیای بازیگری داشتیم که می‌پرسیدند چطور می‌توانند به تلویزیون راه اشکار کنند. مردم صداوسیما را هم چنان «دانشگاه» می‌بینند و مایل‌اند آن وجهه تربیتی برنامه‌های تلویزیونی اعم از نمایشی و غیرنمایشی پررنگ‌تر باشد.

نقویان با گفتن این که برای اولین‌بار به ۱۶۲ آمدم و توانایی خوبی کسب کردم، او گفت: مخاطبانی در مشاغل گوناگون تماس می‌گرفتند و رسانه ملی به‌شدت برایشان موضوعیت داشت و به آن به‌مثابه پناهگاهی تربیتی می‌نگریستند. برای مثال، معلمی تماس گرفته می بود و خواست داشت رسانه ملی پشتیبانی کند تا به شبهات دانش‌آموزان در حیطه‌های گوناگون به‌شکل بهتری جواب داده شود.

خواست پخش متنوع رویدادهای ورزشی

سینا معتضدی، مدیر شبکه ورزش هم در سخنانی درمورد سؤالاتی که مخاطبان شبکه ورزش در تماس با ۱۶۲ نقل کردند، گفت و او گفت: عمده‌ترین خواست مردم از شبکه ورزش، به‌خصوص مخاطبان نوجوان‌ و جوان، پخش متنوع رشته‌ها و رویدادهای ورزشی می بود؛ به‌نحوی که به‌جز فوتبال رشته‌های دیگر را نیز شامل شود. یک خواست دیگر مخاطبان پخش زنده دیگر مسابقات چون کشتی، والیبال و …. می بود. مخاطبان شبکه ورزش دوست دارند همه رویدادهای مهم ورزشی در سراسر دنیا را از این دریچه تماشا کنند و از آخرین اخبار مطلع باشند.

محمدرضا خوشرو، مدیر شبکه نسیم نیز از حضورش در ۱۶۲ اینگونه او گفت: توانایی خوب و جالبی می بود. مردم اول اعتراض می‌کردند که چرا این اندازه پشت خط مانده‌اند؛ درحالی‌که ده‌ها نفر پاسخگو می باشند و این مشخص می کند که چه مقدار مخاطب داریم. مسئله دیگر این که برنامه‌ها را کاملاً فنی و تخصصی و تکنیکال می‌بینند که برایمان زیاد مورد قیمت است.

روایت کارگردان «زیرخاکی» از اهمیت فیلم های 100 ثانیه ای_خبرخوان
ادامه مطلب

در ادامه سعید سلطانی، رئیس دفتر و مشاور معاون سیما با ابراز خرسندی از حضورش در ۱۶۲ و پاسخگویی مستقیم به مردم، گفت: مسئله‌ای که برایم دلنشین‌دقت می بود، این که مخاطبان با برنامه‌های تلویزیون کاملاً آشنا می باشند و زیاد جزئی و دقیق نکاتی را نقل می‌کنند. به‌نظرم، جا دارد وجود برنامه‌سازان در ۱۶۲ زیاد تر باشد و از نزدیک مطالبات و دغدغه‌های مردم را بشنوند. مردم انتظار داشتند ما در تلویزیون به تعداد بسیاری از مشکلات در سطح جامعه به‌شکل گسترده‌ای بپردازیم.

مخاطبان خواهان برنامه‌های خانواده‌محور و هویت‌ساز

میثم مرادی بیناباج، مدیر شبکه یک سیما هم بعد از توانایی او گفت‌وگوی مستقیم تلفنی با مخاطبان رسانه ملی در رابطه با بیشترین مطالبات مردمی گفت: یکی از مطالبات مکرر مخاطبان در خصوص تداوم یافتن و پررنگ شدن آن دسته از برنامه‌هایی است که مطابق با رویکردهای تحولی سیما می باشند. برای مثال، برخی از هم‌وطنانی که با ۱۶۲ تماس گرفتند، از وقفه‌ای که در برنامه «مکث» تشکیل شده، گله داشتند و می‌خواستند این برنامه که از موفق‌ترین برنامه‌های شبکه یک هم است، مجدداً روی آنتن برود.

او همین طور گفت: برخی از مخاطبان می‌خواستند که رسانه ملی زیاد تر به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بپردازد. این چنین، عده‌ای هم از مطلب‌های بازرگانی طویل راضی نبودند و خواست کردند که این قسمت‌ها در شبکه‌های سیما مختصر‌تر شود.

مدیر شبکه یک سیما با گفتن این که خوشبختانه مخاطبان رویکرد مثبتی به مجموعه‌های نمایشی باکیفیت رسانه ملی دارند، او گفت: نه‌تنها تشکیل سریال‌های سرگرم‌کننده، بلکه پرداختن به موضوعات ملی و تاریخی هم از دیگر تقاضاهای مخاطبان شبکه یک سیما می بود. حتی پیشنهادهایی هم داشتند که به ما منتقل کردند و قطعاً از این نظرات کارآمد، درراستای بالا بردن کیفیت محصولات منفعت گیری می کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: از دیگر خواسته‌های مخاطبان دقت و برجسته کردن برنامه‌های خانواده‌محور و هویت‌ساز می بود. برخی از این که شبکه تهران استانی شده، ناخشنود بودند؛ به این علت که در رویه تازه، امکان تماشای یکی از معروف‌ترین برنامه‌های خانواده‌محور، یعنی «به خانه برمی‌گردیم» خارج از تهران وجود ندارد.

نظر اعطای جایگاه «شهید خدمت» به صدابردار فقید رادیو_خبرخوان
ادامه مطلب

مرادی افزود: مطالبه تعداد فرد دیگر از مخاطبان، تشکیل برنامه‌های شاد، به‌خصوص برای آخر هفته‌ها می بود. این چنین، محتوای جمعی از تماس‌ها سپاس از تولیدات می بود که بیشتر از آن، ما قدردان مخاطبان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هستیم.

مجید اکبرشاهی، رئیس مرکز سیمرغ نیز درمورد توانایی مکالمه مستقیم با مردم، گفت: برخی تماس‌های مخاطبان درواقع مطلب‌های سپاس از شبکه‌های گوناگون سیما و برنامه‌های گوناگون می بود که علتخوشحالی ماست. یقیناً نکاتی ازسوی برخی دیگر از مخاطبان در قالب انتقاد هم نقل شد که همه آن‌ها برای ما سازنده و مورد قیمت است.

او گفت: یکی از برکات این چنین امکانی دریافت بدون واسطه احساسات مخاطبان نسبت به شبکه و تولیدات است که قطعا برای هر مدیر و هر مجموعه‌ای اهمیت بسیاری دارد.

اکبرشاهی با گفتن این که امیدواریم بتوانیم مطالبات مردم از رسانه ملی را برآورده کنیم، او گفت: تا جایی که توانستیم تلاش کردیم در همین زمان محدود و در حد تماس تلفنی با مخاطبان، پاسخگوی سؤالات هم‌وطنان باشیم تا ضمن برقراری یک مکالمه صمیمانه، بتوانیم درراستای بهبود تولیدات رسانه ملی بهترین مسیر را انتخاب کنیم.

رئیس مرکز سیمرغ اضافه کرد: در این او گفت‌وگوی مستقیم برخی موارد را که به قسمت‌های دیگر سازمان صداوسیما مربوط است را یادداشت کردم تا به همکارانی که در این نشست وجود نداشتند، منتقل کنم. تعدادی از مسائلی که مخاطبان گفتن کردند به واحدهای فنی و… ربط دارد که حتما با مدیران این قسمت‌ها درمیان خواهم گذاشت. دیگر موضوعات که به مرکز سیمرغ مربوط می‌شود را هم قطعا پیگیری می کنیم.

حسین زارع‌زاده، مدیر شبکه مستند نیز با وجود در واحد امور ربط با مخاطبان اداره کل روابط عمومی رسانه ملی (۱۶۲) باهدف او گفت‌وگوی مستقیم با مخاطبان، در رابطه توانایی این چنین ارتباطی او گفت: مخاطبان در سال‌های تازه زیاد تر از قبل مستندهایی را که روی آنتن شبکه مستند می‌رود، جستوجو می‌کنند. تعداد بسیاری از مستندهای تاریخی، سیاسی و مستندهای حیات وحش ناظر بر حرف های مردم، ازجمله آثار محبوب آن‌ها در سیماست.

ماجرای «احمد خطر» و یک مورخ و حقوق دان در «برمودا»
ادامه مطلب

او همین طور گفت: طبیعتا زمان سخن بگویید رودررو با مخاطبان تلویزیون کمتر برای مدیران سیما پیش می‌آید، در حالی که اتفاقا این سخن بگویید‌ها زیاد راهگشاست و از اداره‌کل روابط عمومی سازمان برای تشکیل این چنین فرصتی سپاسگزارم.

زارع‌زاده پافشاری کرد: برای من دلنشین می بود که مخاطبان به‌کلمه آمار همه‌برنامه‌های شبکه مستند را دارند و به دقت برنامه‌ها را رصد می‌کنند. مخاطبان حتی می‌دانند که کدام برنامه تولیدی شبکه‌ها متوقف شده یا کدام تاثییر در دست تشکیل است و نسبت به همه این موارد مسلط می باشند. فکر می‌کنم ربط نزدیک‌تر با مخاطبان واقعا در رشد و گسترش تولیدات مؤثر است و اگر این مسیر ادامه اشکار کند حتما رسانه ملی نیز به مردم نزدیک‌تر خواهد شد.

در آخر سلسله نشست‌های «مستقیم–جام‌جم» که از این هفته به‌ همت اداره‌کل روابط‌عمومی صداوسیما اغاز شده و قرار است میزبان دیگر معاونت‌های رسانه ملی برای او مباحثه بی‌واسطه با مردم باشد، حسین قرایی، مدیرکل روابط‌عمومی صداوسیما هم با گفتن این که در بازه وقتی دوساعته‌ای که مدیران ارشد معاونت سیما در ۱۶۲ وجود داشتند، به نزدیک به ۲۶۰ تماس از سوی مردم جواب دادند، او گفت: دقت به مخاطبان و پاسخگویی به نیازهایی که دارند، ازجمله برتری‌های ما در اداره‌کل روابط‌عمومی و به‌اختصاصی در واحد ۱۶۲ است. روزانه چندهزار تماس از سراسر ایران با همکاران ما در ۱۶۲ برقرار می‌شود. خواست‌ها، انتقادها، تشکرها و پیشنهادهای مخاطبان نیز در قالب گزارش‌هایی به خبر مدیران تلویزیون می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: امروز فرصتی فراهم شد تا مدیران ارشد معاونت سیما به‌طور مستقیم با مخاطبان سخن بگویند. برای مدیران شبکه‌های سیما دلنشین دقت می بود که برخی تماس‌گیرندگان تا چه اندازه دقیق، جزئی و با نگاه کارشناسانه درمورد برنامه‌ها تحلیل و اظهار نظر می‌کنند. امیدواریم با پیگیری موارد نقل شده در تماس‌ها ناظر اتفاقات خوبی باشد و اثرش را روی آنتن مشاهد کنیم.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی



منبع

Share This Article