آخرین آمار بینندگان تلویزیون/ روال، روالِ صعودی است_خبرخوان

علی باقری
3 Min Read


به گزارش خبرخوان

به گزارش ، محسن شاکری‌نژاد رئیس مرکز تحقیقات صدا و سیما در ششمین نشست سراسری افق تحول رسانه ملی با گفتن «سیما در مسیر تحول» با گفتن این که مرکز تحقیقات به‌ گفتن دیدبان رسانه ملی ماموریت رصد مقدار مخاطب رسانه ملی، اثرسنجی و رضایت‌سنجی برنامه‌ها را برعهده دارد خاطرنشان کرد: امروز در مرکز تحقیقات صداوسیما به اقتضای امکانات، بر پایه آخرین روشهای سنجش مخاطب در دنیا کار می‌کنیم.

وی به الزام تجدیدنظر در تعریف مخاطب با دقت به تحول مخاطبان رسانه‌ها اشاره کرد و او گفت: با گسترش شبکه‌های اجتماعی با مخاطبان فعالی مواجهیم که خودشان هم تولیدکننده محتوا می باشند و تعداد بسیاری محتواها را از بسترهای اجتماعی دریافت می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما مروری هم بر راه حلهای مخاطب‌سنجی در جهان داشت و با اشاره به نتایج یکی از نظرسنجی‌ها در سرزمین انگلستان فرمود: پرمخاطب‌ترین برنامه شبکه ملی انگلستان در سال قبل که تاجگذاری پادشاهشان بوده ۱۸ میلیون مخاطب داشته است که برحسب جمعیت، ۲۷ درصد مقدار تماشاگر می‌شود. پرمخاطب‌ترین برنامه شبکه ان‌بی‌سی امریکا هم ۱۰.۹ درصد تماشاگر داشته است.

کمدی ها مجدد می توانند شیرین باشند اگر...!_خبرخوان
ادامه مطلب

شاکری‌نژاد با گفتن این که مقدار تماشای تلویزیون‌های خطی در دنیا کاهشی است و مقدار تماشای تلویزیون از ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۴ در دنیا از ۲۶۲ دقیقه به ۱۵۶ دقیقه رسیده و رده سنی ۱۶ تا ۲۴ سال کمترین مقدار ببیننده را به خود تعلق داده است اظهار کرد: این درحالی است که مقدار کاربران اینترنت و رسانه‌های اجتماعی سیر صعودی دارد.

او گفت: ما به‌طور مرتب سریال‌ها و برنامه‌های سیما را رصد کرده و نتایج را به خبر مدیران مربوط می‌رسانیم. مقدار تماشاگر سیما از بهار ۱۴۰۲ که ۵۹.۷ درصد بوده در تابستان ۱۴۰۳ به ۶۵.۲ رسیده و سیر صعودی گرفته است و باوجود افت مخاطب در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ناظر افزایش نسبی این آمار از سال ۱۴۰۲ هستیم.

اغاز سریالی تازه درمورد اندوخته دار مشهور فرانسوی_خبرخوان
ادامه مطلب

به‌ حرف های وی، بر پایه آخرین نظرسنجی در تابستان ۱۴۰۳، مقدار تماشاگر سیما در رده سنی ۱۵ سال و بالاتر ۶۵.۲درصد، در رده سنی خردسالان(چهار تا پنج سال) ۷۷.۲درصد،در رده سنی کودکان (شش تا ۱۱ سال) ۷۸.۱درصد، در رده سنی نوجوانان(۱۲ تا ۱۷ سال) ۷۶.۸درصد بوده است. این چنین، مقدار تماشاگر اخبار سیما ۶۰.۴ درصد و مقدار منفعت گیری از رسانه‌های اجتماعی ۷۴.۲درصد بوده است.

این چنین نظرسنجی مقدار بینندگان صداوسیما در فصل پاییز طی روزهای آینده نهایی می‌شود.

انتهای مطلب/

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی



منبع

Share This Article