به گزارش خبرخوان
غلامرضا نوری شامگاه روز شنبه ۲۷ اردیبهشت در نخستین اجلاس سراسری روابط عمومیهای وزارت جهاد کشاورزی در مرکز آموزش عالی کشاورزی امام خمینی کرج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به اختصاصی رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، افزود: امسال حداقل ۵۰۰ روستابازار در سرزمین تشکیل می کنیم و تشکلها را به میدان میآوریم تا هم تولیدکننده و هم مصرفکننده سود ببرند.
او گفت: مقصد ما این است که قیمتها برای کشاورز مناسب و برای مصرفکننده مقرونبهصرفه باشد.
وزیر جهاد کشاورزی یکی از مهمترین رسالتهای روابط عمومیهای وزارت جهاد کشاورزی را تبیین سلامت محصولات کشاورزی برای حمایتاز حقوق کشاورزان، دامداران و عشایر خبرداد و در ادامه گفت: تحقیقات و آمارها نشان خواهند داد محصولات کشاورزی ایران در بین سالمترین و باکیفیتترین محصولات دنیا قرار دارند، به همین علت بازارهای مقصد خارجی مشتاق محصولات خوشطعم و مزه و سالم ایرانی می باشند به طوری که سال قبل ۳۵ درصد افزایش صادرات داشتیم و تراز منفی تجارت کشاورزی را هم بهبود بخشیدیم.
وی ضمن مطمعن دادن به مصرف کنندگان داخلی برای مصرف محصولات کشاورزی با خیالی آسوده، افزود: اعتمادسازی، اندوخته اجتماعی و اخلاقمداری؛ سه مهم و کلیدی در ربط با مردم است و این مطمعن به همت همکاران روابط عمومی باید آنقدر قوی باشد که دفاع علمی و مستدل ما مورد پذیرفتن جامعه قرار گیرد.
وزیر جهاد کشاورزی به مدیران و مسئولان روابط عمومیهای وزارتخانه پیشنهاد کرد: همه همکاران عرصه خبررسانی باید این اتفاقات مثبت را بهدرستی خبررسانی کنند. ما تصمیم بزرگنمایی نداریم، اما حداقل همان حقیقتهای حاضر را باید بهصورت محکم و شفاف منعکس کنیم.
به حرف های وی، در دوران رونق هوش مصنوعی وجود فعالتر در فضای مجازی الزامی است و همکاران در حوزههای تخصصی خود باید با ذینفعان و گروههای اجتماعی مرتبط، تعامل بیشتری داشته باشند.
نوری در ادامه گفت: ربط با رسانههای مسئولیتپذیر و حرفهای که به جستوجو منافع ملی و حمایتاز تشکیل ملی و ۵ میلیون منفعتبردار قسمت کشاورزی می باشند، نیز زیاد مهم است.
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومیها باید بانک اطلاعاتی دقیقی داشته باشند تا در روبه رو با اخبار و شایعه ها، جوابهای سریع و مستدل اراعه دهند. در رابطه هندوانه که جواب ما با تأخیر همراه می بود، باید سریع تر عمل میشد، به این علت باید شبکهای قوی برای انتشار کردن بهموقع اطلاعات داشته باشیم.
وزیر جهاد کشاورزی با پافشاری بر الزام حمایتکامل از تشکیل داخلی در ادامه گفت: در ماههای تازه، دستورالعملهایی برای برگشت دادن تسهیلات، مجوزها و امکانات به منفعتبرداران کوچک که پیش از این محروم شده بودند، صادر شده است؛ این عمل های نهتنها به گسترش متوازن کشاورزی پشتیبانی میکند، بلکه به تشکیل مطمعن و تعامل بهتر بین تولیدکنندگان و بازار منجر خواهد شد.
وی او گفت: یکی از اهداف کلیدی این سیاستها، افت فاصله قیمتی محصولات کشاورزی از مزرعه تا سفره مصرفکننده است. متأسفانه در برخی موارد، این اختلاف قیمت بین تشکیل کننده تا مصرف کننده حقیقی بهطور غیرمنطقی تا چهار برابر افزایش مییابد، درحالی که کشاورز با یک سال زحمت تنها به سود ۱۰ تا ۱۵ درصدی قانع است، اما واسطهگران ظرف ۱۲ ساعت سودهای تا چهار برابر دریافت می کنند.
نوری در ادامه گفت: وزارت جهادکشاورزی در تلاش است تا با اصلاح این روال، منافع واقعی به دست تولیدکنندگان برسد و قیمت نهایی برای مصرفکننده نیز افت یابد.
وزیر جهادکشاورزی این چنین به حذف ۱۴ نوع سم خطرناک در عرصههای کشاورزی اشاره کرد و او گفت: این سموم را بهعلت خطرات سلامتی بر انسان و محیط زیست حذف کردیم. سلامت محصولات برای ما زیاد مهم است. این دستاوردها حاصل زحمات همکاران تحقیقاتی و کشاورزان سختکوش است و باید بهخوبی خبررسانی شود.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع