به گزارش خبرخوان
در پی ادعای جنجالی «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، درمورد پیشنهادهای ۱۰۰ میلیون دلاری شرکت متا برای جذب توانایی های حوزه هوش مصنوعی، «اندرو باسورث»، مدیر ارشد فناوری متا، در یک نشست داخلی با صراحت به این نوشته عکس العمل نشان داد و او گفت: «سم صادق نیست.»
بر پایه گزارش ورج، این اظهارات روز پنجشنبه در جلسهای عمومی با وجود کارمندان متا نقل شده است و در آن از مدیران ارشد درمورد ادعاهای آلتمن مبنی بر پیشنهادهای گزاف غول فناوری برای جذب کارمندان OpenAI سوال شد. باسورث در جواب او گفت:
«او طوری سخن بگویید میکند که انگار به هر فردی این چنین رقمی نظر میدهیم… ببینید دوستان، بازار [هوش مصنوعی] داغ است، اما نه تا این حد.»
آلتمن در پادکست برادر خود به این رقم ۱۰۰ میلیون دلاری اشاره کرده می بود و زیاد سریع به سوژه کاربران شبکههای اجتماعی تبدیل شد. باسورث در توضیح زیاد تر این نوشته میگوید:
«چیزی که سم به آن اشاره نمیکند این است که خود او نیز با این پیشنهادها مقابله میکند و عملا بازاری کوچک برای تعداد محدودی از افراد ردهبالا و باتجربه تشکیل کردهایم؛ افرادی که قرار است تیم تازه هوش مصنوعی فوقهوشمند متا را شکل بدهند. این ماجرا اصلاً نماینده کلی فضای بازار AI نیست.»
او این چنین پافشاری کرد که رقم ۱۰۰ میلیون دلار، فقطً «پاداش ورود» نیست بلکه شامل ترکیبی از موارد گوناگون میشود و سم آلتمن شرایط واقعی پیشنهادها را بهدرستی گفتن نکرده است.
اشاره به پیروزی متا در برابر OpenAI
باسورث سپس به گزارشهایی درمورد پیوستن تعدادی از پژوهشگران OpenAI به متا اشاره کرد و او گفت:
«تعدادی دیگر هم در راه می باشند که فعلاً نمیتوانم نام آنها را اظهار کنم. سم به اغراقکردن معروف است و دقیقاً میدانم چرا دارد این سخنها را میزند: چون ما از OpenAI در جذب توانایی موفقتر بودهایم و این نوشته خوشحالکنندهای برای او نیست.»
اما تنها باسورث نبوده است که در این جلسه به رقابت با OpenAI اشاره کرد. «کریس کاکس»، مدیر ارشد محصولات این شرکت، نیز ادعا کرد هرچند دستیار هوش مصنوعی متا ماهانه یک میلیارد کاربر دارد، اما مقدار تعامل کاربران با آن تا این مدت به عمق منفعت گیری کاربران از ChatGPT نمیرسد.
کاکس او گفت که اپلیکیشن جدا گانه Meta AI تنها ۴۵۰ هزار کاربر روزانه دارد و تعداد بسیاری از این کاربران، در عینکهای Ray-Ban Meta از آن منفعت میبرند. او این چنین پافشاری کرد که برخلاف شرکتهایی چون OpenAI، انتروپیک و گوگل، متا نمیخواهد فقطً روی منفعتوری کاری تمرکز کند. به حرف های او، استراتژی آینده متا بر پایه سرگرمی، ارتباطات اجتماعی و شیوه زندگی کاربران بنا شده است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار