به گزارش خبرخوان
شرکت ژاپنی مزدا تصمیم دارد با معارفه تازه ترین مدل اسپرت خود، موتور روتاری معروف را بار دیگر به صحنه بازگرداند. این ماشین با نام مزدا Iconic SP شناخته خواهد شد و یادآور مدل محبوب مزدا RX-7 است. امکان پذیر مزدا Iconic SP نسل بعدی مزدا میاتا (مزدا MX-5) نیز در نظر گرفته شود.
«ریوئیچی اومشیتا»، مدیر ارشد فنی مزدا، به خبرگزاری موتورترند خبرداد مدل تازه و اسپرت این برند جایگاهی مجزا از مزدا میاتا خواهد داشت. به حرف های او، مدل Iconic SP یک کلاس بالاتر از اسپرت دودر MX-5 خواهد می بود.
مدل Iconic SP ابعاد قابلتوجهی دارد. طول آن ۴۱۷۸.۳ میلیمتر، عرض آن ۱۸۴۹.۱۲ میلیمتر، ارتفاع آن ۱۱۴۸.۰۸ میلیمتر و فاصله محوری این ماشین نیز ۲۵۹۰.۸ میلیمتر می باشند. وزن خالص این ماشین نیز نزدیک به ۱۴۵۰ کیلوگرم است.
مشخصات فنی مزدا Iconic SP
ماشین اسپرت Iconic SP به پیشرانه ترکیبی برقی-بنزینی تجهیزخواهد می بود که نزدیک به ۳۶۵ اسببخار قوت آزاد میکنند. موتور الکتریکی نقش پیشران مهم را ایفا میکند و موتور دوار با ۲ روتور نقش ژنراتور را دارد. موتور دوروتوره مزدا از نسخه تکروتوره مزدا MX-30 نیرومندتر است.
این چنین مزدا اراعه نسخهای از این ماشین را بازدید میکند که موتور روتاری ربط مستقیم با چرخها داشته باشد. درصورت تشکیل این چنین نسخهای، ناظر برگشت نخستین مزدا با موتور روتاری از سال ۲۰۱۲ هستیم. آخرین ماشین مزدا که موتور روتاری آن بهجای پیشران عمل میکرد، مزدا RX-8 می بود که تشکیل آن سال ۲۰۱۲ متوقف شد. به نظر میرسد نسخه بنزینی این ماشین مخصوص بازار ژاپن باشد و با پسوند Spirit R اراعه شود. از نظر فنی امکان تشکیل نسخه همه برقی مزدا Iconic SP نیز وجود دارد اما شرکت ژاپنی اظهار کرده این چنین اتفاقی نمیافتد.

تا این مدت سریع است که درمورد قیمت مدل آیکانیک SP اظهارنظر کنیم اما تقریباً مطمئنیم این ماشین از مزدا MX-5 گرانتر خواهد می بود. اکنون، مزدا میاتا RF با سقف ثابت، با قیمت پایه ۳۸.۷۳۵ دلار اراعه میشود؛ به این علت مدل بزرگتر و نیرومندتر مزدا Iconic SP قیمتی بالای ۵۰ هزار دلار یا حتی ۶۰ هزار دلار خواهد داشت.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار