به گزارش خبرخوان
استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity با جذب اندوخته تازه توانسته قیمت خود را به ۱۸ میلیارد دلار افزایش دهد.
به گزارش بلومبرگ، استارتاپ Perplexity که موتور جستجوی مبتنیبر هوش مصنوعی آن نام خود را بهگفتن یکی از رقبای گوگل نقل کرده، در تازه ترین دور جذب اندوخته توانسته اندوخته جدیدی را از اندوختهگذاران جذب کند که قیمت این استارتاپ را به ۱۸ میلیارد دلار میرساند.
Perplexity یکی از رقبای مهم گوگل در بازار جستجو و هوش مصنوعی است
منبعی آگاه به بلومبرگ حرف های که Perplexity در این فراهم مالی ۱۰۰ میلیون دلار اندوخته جذب کرده است. به حرف های این فرد، این خرید وفروش ادامه دور قبلی جذب اندوخته چند ماه پیش است که در آن قیمت شرکت ۱۴ میلیارد دلار برآورد شده می بود.
این اندوختهگذاریها نشاندهنده هجوم سیلیکونولی برای حمایتاز برترین استارتاپهای حوزه هوش مصنوعی است. Perplexity تا این مدت بهصورت رسمی به این نوشته واکنشی نشان نداده است.
در ماه مارس، بلومبرگ گزارش داد که Perplexity در تلاش برای جذب اندوختهای ۱ میلیارد دلاری با ارزشی معادل ۱۸ میلیارد دلار است که این مبلغ شامل اندوخته جذبشده در همان دور نیز میشد. اما پیش از ادامه مسیر، این شرکت اندوختهگذاری کوچکتری با قیمتگذاری ۱۴ میلیارد دلاری انجام داد. اکنون با تزریق اندوخته تازه، Perplexity مجدد به مقصد قیمتگذاری اولیه خود رسیده است.
Perplexity اخیراً از مرورگر جستجوی اینترنتی اختصاصی خود با نام کومت رونمایی کرده که بهنوعی رقیب گوگل کروم محسوب میشود. این مرورگر از هوش مصنوعی Perplexity بهگفتن موتور جستجوی پیشفکر منفعت گیری میکند.
استارتاپ Perplexity که در سال ۲۰۲۲ تأسیس شده، به یکی از برجستهترین شرکتها در منفعت گیری از هوش مصنوعی مولد برای باز تعریف خدمات مهم اینترنت تبدیل شده است. این استارتاپ در سال قبل قیمت خود را از ۱ میلیارد دلار به ۳ میلیارد دلار افزایش داد و سپس چند ماه سپس بار دیگر توانست قیمت خود را سه برابر افزایش دهد.
مدیرعامل Perplexity اخیراً حرف های که مهندسان این استارتاپ به منفعت گیری از ابزارهای کدنویسی هوش مصنوعی ملزم شدهاند و همین نوشته زمان کدنویسی را از ۳-۴ روز به یک ساعت افت داده است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار