[ad_1]
به گزارش خبرخوان
در روز ۲۶ سپتامبر، تازه ترین محصول مزدا در چین که یک کراساوور است، بهصورت رسمی اراعه شد. این ماشین که مزدا EZ-60 نام دارد، بر پایه استراتژی الکتریکیسازی برند مزدا گسترش یافته است. مزدا EZ-60 در بازارهای صادراتی با نام CX-6e اراعه خواهد شد. این ماشین در قالب شش تیپ به بازار اراعه میشود که قیمت آنها بین ۱۱۹,۹۰۰ یوان (۱۶,۸۰۰ دلار آمریکا) تا ۱۶۰,۹۰۰ یوان (۲۲,۶۰۰ دلار آمریکا) متغیر است.
جدول قیمت تیپهای گوناگون مزدا EZ-60 در چین
| تیپ | پیشرانه | قیمت (یوان) | قیمت (دلار آمریکا) |
| پایه | افزایشدهنده برد | ۱۱۹,۹۰۰ | ۱۶,۸۰۰ |
| پرو | افزایشدهنده برد | ۱۲۹,۹۰۰ | ۱۸,۲۰۰ |
| مکس | افزایشدهنده برد | ۱۳۸,۹۰۰ | ۱۹,۵۰۰ |
| پایه | همه برقی خالص | ۱۳۹,۹۰۰ | ۱۹,۶۰۰ |
| پرو | همه برقی خالص | ۱۴۹,۹۰۰ | ۲۱,۰۰۰ |
| مکس | همه برقی خالص | ۱۶۰,۹۰۰ | ۲۲,۶۰۰ |
مزدا EZ-60 بعد از مدل سدان مزدا EZ-6، دومین خودرویی است که بر پایه پلتفرم EPA چانگان ساخته میشود. همانگونه که در جدول بالا مشاهده میکنید، این ماشین در قالب دو نسخه همه برقی و هیبریدی برد افزوده (EREV) حاضر است. هر دو ماشین از طراحی یکپارچهای برخوردار می باشند که منعکسکننده فلسفه طراحی تازه مزدا است. دستگیرههای درب مخفی، آینههای جانبی الکترونیکی و کانالهای آیرودینامیکی تعبیهشده در ستونهای D و سپر جلو، بر سبک مدرن این شاسیبلند پافشاری دارند.
ابعاد کراساوور EZ-60 شامل ۴۸۵۰ میلیمتر طول، ۱۹۳۵ میلیمتر عرض، ۱۶۲۰ میلیمتر ارتفاع و ۲۹۰۲ میلیمتر فاصله محوری است. همه تیپهای این ماشین بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۹ اینچی اراعه خواهد شد، درحالیکه میتوان تیپهای فولآپشن را با رینگهای ۲۱ اینچی خواست داد. هفت رنگ گوناگون نیز برای بدنه ماشین حاضر است.
مشخصات فنی
نسخه همه الکتریکی مزدا EZ-60 به یک موتور ۲۵۵ اسببخاری تجهیزشده که روی محور عقب این ماشین نصب شده است. این موتور همراه با باتری لیتیوم-آهن-فسفات به ظرفیت ۷۷.۹۴ کیلووات ساعت اراعه میشود. برد این نسخه بر پایه چرخه چینی CLTC معادل ۶۰۰ کیلومتر است.

در نسخه برد افزوده یا EREV، همین پیشرانه با موتور ۱.۵ لیتری و باتری ۳۱.۷۳ کیلووات ساعتی همراه شده است. برد این نسخه در حالت همه الکتریکی ۲۰۰ کیلومتر خواهد می بود. اتحاد چانگان – مزدا اظهار کرده که بعد از اراعه EZ-60، مدلهای جدیدی بر مبنای موتورهای انرژی تازه اراعه خواهند شد. معارفه این مدلها نشاندهنده گسترش خط تشکیل این برند در چین قبل از ورود به بازارهای خارجی است.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
[ad_2]
