فرار رامبد جوان از ناکامی «کارناوال»/ برنامه‌ای که قرار می بود در تلویزیون ساخته شود_خبرخوان

علی باقری
5 Min Read


به گزارش خبرخوان

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، قرار می بود رامبد جوان سال‌ها پیش استندآپ‌کمدی را در قالب برنامه‌ای تلویزیونی رونمایی کند؛ روزهایی که سخن از فصل تازه «خندوانه» می بود و او بعد از فاصله‌ای مختصر به‌علت حواشی سفر به کانادا و تولد فرزندش، آماده برگشت می‌شد. قرار می بود پروژه‌ای تازه شکل بگیرد؛ مسابقه‌ای متفاوت با شرکت‌کنندگان تازه و ساختاری تازه، اما در نهایت، باز هم «خندوانه» ادامه یافت و مسیر به معارفه نسل تازه‌ای از کمدین‌ها ختم شد.

در آن فصل، چهره‌های مستعدی همانند امیرحسین قیاسی، ابوطالب حسینی، مجید افشاری، محمد معتضدی و ساره رشیدی معارفه شدند؛ افرادی که بعدها داخل مسیر اجرا، بازیگری و فعالیت‌های حرفه‌ای شدند، با این حال همه این توانایی‌ها خروجی یکسانی نداشت.

علی صبوری سپس از توانایی‌های مختصر در بازیگری مجدد به تشکیل ویدئوهای اینستاگرامی برگشت؛ محتوایی که به‌زعم تعداد بسیاری سطحی و کم‌قیمت برداشت شد و حتی کارهای تازه او با عکس العمل منفی مخاطبان مواجه شده است. از نظر دیگر، زینب موسوی که در «خندوانه» دیده شده می بود، با حواشی گسترده‌ای مواجه شد؛ آخرین مورد طنزی درمورد ابوالقاسم فردوسی می بود که موجی از انتقادها را به‌علت بی‌احترامی به مقام این شاعر بزرگ برانگیخت و در نهایت روندی قضایی برای او شکل گرفت.

رامبد جوان سپس از همه این‌ها سراغ «کارناوال» رفت؛ برنامه‌ای که موفق نشد پیروزی و درخشش «خندوانه» را تکرار کند. اکنون او با همان پروژه قدیمیِ استعدادیابی استندآپ، اما این‌بار در نمایش خانگی بازگشته است؛ رؤیایی که قرار می بود تلویزیونی باشد اما مسیرش تحول کرد.

اگرچه «کارناوال» در برخی قسمت‌ها خلاقیت‌هایی داشت، اما این خلاقیت‌ها در ساختار کلی برنامه امتداد اشکار نکرد. تکیه بیشتر از حد به آهنگ‌های سامان احتشامی، رقص‌های روزبه حصاری و حتی دعوای ساختگی بین رامبد جوان و مهسا طهماسبی موفق نشد انرژی برنامه را بالا نگه دارد.

آنچه در «خندوانه» موفق می بود ـ از تعامل‌های خلاقانه رامبد جوان و جناب‌خان گرفته تا ایده‌پردازی در چالش‌ها، مسابقه‌ها، لوکیشن‌ها و فرم شراکت مردمی ـ در «کارناوال» یا کم‌رنگ شد یا جای خود را به زرق‌وبرق‌های بیرونی داد؛ زرق‌وبرقی که به‌جای تحکیم محتوا، زیاد تر ضعف ساختاری را برجسته کرد.

این ناکامی‌ها برای چهره‌هایی همانند رامبد جوان کاملاً قابل لمس است؛ همان گونه که مهران مدیری نیز چندین دفعه به این حقیقت اشاره کرده که بعد از خروج از تلویزیون، هیچ‌یک از آثارش به پیروزی جدی نرسیده است، حتی سریالی همانند «هیولا» که در زمان پخش درمورد‌اش زیاد سخن بگویید شد، ماندگاری و اثرگذاری آثار تلویزیونی مدیری را تکرار نکرد، رامبد جوان هم توانایی شبیهی داشت؛ «زندگی معمولی» که قرار می بود نخستین وجود او در نمایش خانگی باشد، موفق نشد مسیر موفق «خندوانه» را ادامه دهد.

رامبد جوان , صدا و سیما , نمایش‌خانگی ,

در این چنین شرایطی، برگشت به استندآپ‌کمدی ـ آن هم در قالبی مسابقه‌ای و با وجود نام‌های معتبر کمدی ـ احتمالا تلاشی باشد برای معاوضه میدان بازی؛ تلاشی که می‌تواند دست‌کم موقتاً رامبد جوان را از چرخه ناکامی‌های پی‌درپی بیرون بکشد و او را به همان حوزه‌ای برگرداند که بیشترین اصالت و پیروزی را برایش رقم زده است.

در سایت خبری خبرخوان آخرین اخبارحوادث,سیاسی,فرهنگ وهنر,اقتصاد و تکنولوژی,دفاعی,ورزشی,ایران,جهان را بخوانید.

دلنشین است بدانید؛ رامبد جوان در او گفت‌وگوهای اخیرش پافشاری کرده است که چالش‌ها و امکانات تلویزیون ـ از فراگیری پخش تا شراکت مردمی ـ تا این مدت منحصر‌به‌فرد است؛ با این حال فاصله او با تلویزیون بیشتر از قبل شده است،

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که تعداد بسیاری از چهره‌ها مجدد به تلویزیون نزدیک شده‌اند، مهران مدیری یکی از مثالهای بارز است؛ او سریال «شش‌ماهه» را آماده پخش دارد و همزمان روی «مرد سه‌هزارچهره» برای نوروز کار می‌کند، با این حال، رامبد جوان مسیر فرد دیگر را انتخاب و اظهار کرده است به گمان زیادً فصل جدیدی از «کارناوال» هم خواهد ساخت.

رامبد جوان , صدا و سیما , نمایش‌خانگی ,

اما پروژه تازه او چیست؟

مسابقه‌ استندآپ‌کمدی تازه رامبد جوان با اجرای ابوطالب حسینی تشکیل شده و مطابق اظهار پلتفرم پخش‌کننده، این برنامه در ۱۳ تکه و با وجود ۵۰۰ تماشاگر ضبط شده است.

نویسندگان این برنامه شامل امیرمهدی ژوله، مهراب قاسم‌خانی، امیر وفایی و امیر برادران می باشند.

انتهای مطلب/+

دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار

اخبار تکنولوژی

اخبار اقتصادی

اخبار فرهنگ وهنر

اخبار تکنولوژی

اخبار سلامتی



منبع

Share This Article