به گزارش خبرخوان
آمار انتشار شده از نخستین روز کمپین «بلک فرایدی» دیجیکالا مشخص می کند حجم معامله های در این پلتفرم آنلاین به سطحی بیسابقه رسیده است. بر پایه دادههای رسمی دیجیکالا، قیمت کالاهای فروختهشده این پلتفرم در ۲۴ ساعت نخست این کمپین به رقم ۲۲۰۰ میلیارد تومان یا ۲.۲ همت رسید.
مسئله قابل دقت از منظر تکنولوژی و زیرساختی، حجم ترافیک ورودی به این وبسایت می بود. دیجیکالا اظهار کرده که در روز اول، نزدیک به ۱۴ میلیون کاربر بدون توانایی قطعی یا اختلال از این پلتفرم منفعت گیری کردهاند و بیشتر از ۲ میلیون کالا توسط صدها هزار فروشنده در سراسر سرزمین به فروش رسیده است.
تخفیفها و حرکت مصرفکننده
تحلیل دادههای روز نخست بلک فرایدی توسط دیجیکالا مشخص می کند انگیزه مهم کاربران در این اتفاقات، منفعت گیری از تخفیفها و افت هزینه خرید بوده است. میانگین تخفیف اعمالشده بر هر خواست نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان گزارش شده است.
ادامه کمپین
این آمار تنها مربوط به روز نخست کمپین است. اتفاقات بلک فرایدی دیجیکالا تا ۱۰ آذر ادامه خواهد داشت و توانایی سالهای قبل نشان داده که در روزهای پایانی، با اراعه مجدد کالاهای پرتقاضا، موجهای تازهای از خرید شکل میگیرد. دیجیکالا امیدوار است در آخر این ده روز بتواند رکورد جدیدی در تاریخ تجارت الکترونیک ایران بهجا بگذارد.
پیامدها برای بازار آنلاین
ثبت فروش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در یک روز نشاندهنده افزایش مطمعن عمومی به خرید آنلاین و گسترش سهم تجارت الکترونیک در اقتصاد ایران است. بازاری که پیشتر محدود به کالاهای خاص می بود، اکنون توانسته در یک روز ۲ میلیون قلم کالا را به فروش رساند و گردش مالی در سطح بازارهای بزرگ سرزمین داشته باشد.
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
