به گزارش خبرخوان
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال با وجود وحید علاءالدین، رئیس نمایشگاه و احسان مولایی، رئیس گروه صدور مجوزهای محتوایی وزارت ارشاد، برگزار شد.
وحید علاءالدین در این نشست با اشاره به شعار امسال نمایشگاه با گفتن «دنیای دیجیتال؛ یک قدم جلوتر» اظهار کرد: سیتکس رویدادی است که با مقصد اتصال فناوری، فرهنگ و زندگی هوشمند طراحی شده و تلاش میکند محیطی پویا برای تعامل شرکتهای نوآور، گسترشدهندگان، استارتاپها و نهادهای حاکمیتی فراهم کند.
او او گفت که نمایشگاه امسال با تمرکز بر حوزههایی همچون هوش مصنوعی، رسانههای دیجیتال، محتوای تعاملی، اینترنت اشیا، حقیقت افزوده و مجازی، بلاکچین و فناوریهای نوپای ارتباطی برگزار میشود.
علاءالدین پافشاری کرد: سیتکس بزرگترین اتفاقات فناوری دیجیتال در سرزمین است و بنا داریم آن را به قطب منطقهای تحول دیجیتال تبدیل کنیم. مقصد ما درآمدزایی نیست؛ مقصد، تشکیل یک بستر دائمی و پایدار برای ارامش نمایشگاه و شکلگیری یک اتفاقات مرجع در ایران است.
او افزود: ثبتنام شرکتها اغاز شده و با وجود این که تا این مدت زمان باقی است، تا بحال نزدیک به ۲۰۰ شرکت ثبتنام کردهاند و میدانیم این عدد در روزهای آینده رشد بیشتری خواهد داشت.
حمایتوزارتخانهها و وجود پررنگ قسمتهای تخصصی
مطابق اظهار رئیس نمایشگاه، سیتکس ۱۴ با حمایتوزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری و وزارت ارتباطات برگزار میشود.
قسمتهای نمایشگاه شامل: هنرهای دیجیتال، نهضت سواد و فرهنگ دیجیتال، دنیای موبایل و ربط هوشمند، سلامت و آموزش هوشمند، فناوریهای سختافزاری و رسانهها و پلتفرمها میشود.
علاءالدین او گفت: این نمایشگاه بستری برای معارفه استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان، بازیسازان، پلتفرمهای اینترنتی و گسترشدهندگان هوش مصنوعی است تا به شکل مستقیم با مردم، دولت و اندوختهگذاران ربط برقرار کنند.
او مباحثه در حاشیه نشست با وحید علاءالدین
در حاشیه نشست، رئیس نمایشگاه در او گفتوگویی با خبرنگار تسنیم درمورد شایعه ها «تحریم» پلتفرمها و عدم وجود برخی مجموعههای بزرگ گفت: تحریم در کار نیست. تقریباً همه پلتفرمها، استارتاپهای تشکیل محتوا و شرکتهای فعال فضای مجازی برای وجود اظهار آمادگی کردهاند. ما از ابتدا با حمایتوزارت ارشاد داخل این عرصه شدیم تا زیرساخت نمایشگاهی را از پایه درست کنیم و اکنون با برنامهریزی طویل مدت پیش میرویم.
او افزود: مقصد ما ارامش در برگزاری است. میخواهیم یک اتفاقات پایدار داشته باشیم که سالها ادامه اشکار کند و مرجع صنعت دیجیتال سرزمین باشد.
مولایی: همه پلتفرمها میآیند؛ قسمت بینالملل فعال است
در ادامه نشست، احسان مولایی، رئیس گروه صدور مجوزهای محتوایی وزارت ارشاد، به سوال خبرنگار تسنیم درمورد وجود پلتفرمهای ویدئویی، ویاودیها و شبکههای اجتماعی جواب داد. او پافشاری کرد: رایزنیها انجام شده و امسال همه پلتفرمها، ویاودیها و فعالان شاخههای گوناگون رسانههای دیجیتال در نمایشگاه وجود خواهند داشت.
قسمت بینالملل؛ از مالزی تا کشورهای عضو اکو
مولایی اضافه کرد: در حوزه بینالملل با شرکتهایی از کشورهای اسلامی، از جمله مالزی، هماهنگی و دعوت انجام شده و قول وجود گرفتهایم. این چنین از چند سرزمین عضو اکو و مجموعههایی که در حوزه صادرات فرهنگی فعالیت دارند نیز دعوت شده است.
وجود کودک و نوجوان؛ از بنیاد بازیهای رایانهای تا انجمن نوجوان
مولایی در جواب به پرسشی درمورد برنامههای حوزه کودک و نوجوان او گفت: برای این قسمت از بنیاد ملی بازیهای رایانهای خواستهایم وجود اختصاصی داشته باشد، چون هم در سیاستگذاری و هم در سرگرمی نقش جدی دارد. یک انجمن نوجوان نیز فعال شده که در فضای مجازی تشکیل محتوا میکند و قرار است شرکتهای همکارشان را به نمایشگاه بیاورند تا شبکه تشکیل محتوا تحکیم شود.
به حرف های او، با آموزشوپرورش و دیگر نهادهای مرتبط نیز هماهنگی شده تا دانشآموزان بتوانند از نمایشگاه بازدید کنند.
پلتفرمهای نمایش خانگی، صداوسیما و مسأله محتوا
در جواب به پرسشی درمورد این که آیا پلتفرمهایی همانند فیلیمو یا برخی از پلتفرمهای دیگر به هر دلیلی غایب بودند، امسال وجود خواهند داشت، مولایی او گفت: بله؛ رایزنیها انجام شده و برخی پلتفرمها اظهار وجود کردهاند. این چنین در حوزه حکمرانی رسانهای، هماهنگی با صداوسیما برقرار است.
نگرانی از محتوای نامناسب برای کودکان
مولایی درمورد حساسیتهای محتوایی در پلتفرمهایی همانند آپارات او گفت: کودکان دسترسی زیاد بالایی به این پلتفرم دارند، نظارت الزامی است. وزارت ارشاد و بنیاد ملی بازیهای رایانهای در حال نظارت و اراعه تذکرات می باشند.
همکاریهای بینالمللی و توانایی موفق در ترکیه
مولایی این چنین درمورد برنامههای گسترش تعامل های خارجی فرمود: تفاهمنامههایی با مجمع شهرداران آسیایی و بنیاد ملی رسانهای منعقد شده است. امسال با شراکت قسمت خصوصی پیش میرویم و امیدواریم توانایی موفق نمایشگاهی که با همین گروه در ترکیه داشتیم، در سیتکس نیز تکرار شود.
او در آخر از همه نهادهای دخیل در برگزاری نمایشگاه رسانههای دیجیتال سپاس کرد.
انتهای مطلب/
دسته بندی مطالب
اخبار کسب وکار
منبع
